به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید جواد حسینی روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود : برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیشدبستانی یکی از فعالیتهای بزرگ این سازمان است که سال گذشته باوجود شرایط کرونایی ۹۸.۸ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند .
وی با بیان این که امسال نیز هدفگذاری این برنامه پوشش ۹۹ درصدی است ، ادامه داد : باید به دارایی و سرمایه دانش آموزان استثنایی توجه اساسی شود و معتقدیم آموزش و پرورش استثنایی پیشگام کیفیت بخشی در نظام تعلیم و تربیت است.
حسینی گفت : آموزش و پرورش استثنایی همواره با ارائه فعالیت تخصصی به دانش آموزان با ویژگی خاص توجه کرده است و سطح خدمات دانش آموزان را با نیازهایشان هماهنگ می کند و به همین دلیل شاهد پیشرفت در بخش های مختلف تعلیم و تربیت در این حوزه هستیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه اظهار داشت : درصورت ارائه آموزش اثر بخش به دانش آموزان استثنایی ، خطرهای امنیتی و آسیب های اجتماعی نیز کاهش می یاید.
وی با اظهار این که تعلیم وتربیت دانش آموزان استثنایی ، از اهیمت و جایگاه والایی برخوردار است و باید با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های موجود در این راستا گام های اساسی برداشته شود ، افزود : همسو با این رویکرد بیش از ۲۰۰ باشگاه پیشکسوتان با هدف استفاده از تجربیات این قشر در جهت ارتقا تعلیم تربیت کشور شکل گرفت.
حسینی گفت: همچنین در ۵۰۰مدرسه استثنایی کشور نیز طرح های زیست محیطی در حال اجرا است.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور همچنین از تشکیل پارلمان مشارکتی اولیاء خبر داد و گفت : در هر استان نیز یک پارلمان راه اندازی خواهد شد تا بتواند ظرفیت خانواده معلولان نیز در جهت پیشبرد اهداف محقق شود.
وی تصریح کرد: ایجاد پارلمان مشورتی اولیا در سطح استانی و سطح ملی، طرح مدرسه یاری اولیا با مشارکت چهار هزار و ۲۹۶ ولی متخصص دانشآموزان و اجراییسازی طرح اولیای همیار معلم ویژه شرایط کرونایی از جمله فعالیتهای انجام شده بسته تحولی توسعه مشارکتها در حوزه اولیا برای سال ۹۹ بود.
حسینی با بیان این که دانش آموزان استثنایی در هفت گروه شناسایی شدند، گفت که سه گروه جدید از جمله گروه های با نقص توجه و پیش فعالی و گروه آسیب گفتار شنوایی به این گروه ها اضافه شده است.
رییس سازمان آموزشوپرورش استثنایی افزود: پوشش ۸۰ درصدی دانشآموزان استثنایی در حوزه خدمات توانبخشی درون و برون مدرسهای و استفاده ۲۷ هزار دانشآموز با نیازهای ویژه از خدمات توانبخشی برون مدرسهای در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش راهاندازی ۲۱۰ باشگاه پیشکسوتان، ۳۲ پایگاه جامع آموزش مجازی، ۳۲ پایگاه سنجش آکوستیک، هفت مرکز جامع خدمات تشخیصی، مشاورهای و توانبخشی، ۳۲ استودیوی تولید محتوای الکترونیکی و ۵۹ اتاق تربیتبدنی را از جمله اقدامات نوآورانه سال ۹۹ برشمرد و گفت که در گذشته اینگونه مراکز در آموزشوپرورش استثنایی وجود نداشت.
به گزارش ایرنا معاون وزیر وزیر آموزش و پرورش با هدف افتتاح جند طرح عمرانی و آموزشی شرکت در شورای آموزش و پرورش مازندران به این استان سفر کرده است.