کرمانشاه - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور گفت: در مجموع تاکنون هشت هزار و ۱۲۰ دوز واکسن در این شهرستان برای گروه‌های سنی هدف و مشاغل حساس تزریق شده است.

«حسین امیری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص روند تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در این شهرستان اظهار داشت: یک‌ هزار و ۱۱۴ دوز واکسن سینوفارم تحویل گرفته‌ایم که حدود ۸۵۰ دوز از آن برای افراد گروه سنی ۷۰ سال به بالا تزریق شده است.  

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۸ هزار و ۱۲۰ واکسن در شهرستان تزریق شده است، افزود: دو مرکز تجمیعی و در کنار آن یک‌ مرکز خودرویی و هشت مرکز شهری و روستایی مشغول تزریق واکسن هستند.
او اظهار امیدواری کرد که با رسیدن محموله‌های جدید واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در شهرستان کنگاور شتاب بیشتری بگیرد.
امیری با تاکید بر اینکه گروه های هدف برای تزریق دوز دوم واکسن در مراکز واکسیناسیون تجمع نکنند، تاکید کرد: با تجمع خطر ابتلا به بیماری کرونا و انتشار آن افزایش می‌یابد لذا توصیه عدم تجمع در مراکز واکسیناسیون باید جدی گرفته شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کنگاور با اشاره به ۹ بیمار بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان این شهرستان، گفت: فعلا به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی هستیم که با احتمال شروع پیک پنجم باید مردم بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.