به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بیمه مرکزی، بیمه مرکزی در این اطلاعیه اعلام کرد که یکی از سیاستهای تعیین شده سال جاری در راستای تحقق شعار « تولید، پشتیبانیها و مانع زداییها» تسریع و سهولت در خدمترسانی به ذینفعان و به حداقل رساندن میزان پاسخگویی به تقاضاها و مطالبات رسیده ازطرف مردم و شرکتهای بیمه است.
در همین راستا یکی از این وظایف اعلام احراز و یا عدم احراز تقاضاهای دریافتی برای تصدی مدیران کلیدی شرکتهای بیمه در چارچوب آیین نامه شورای عالی بیمه است، به گونهای که با برنامه ریزی صورت گرفته مدت زمان رسیدگی به درخواست ها به حداقل زمان ممکن کاهش یابد.
بیمه مرکزی وظیفه تعیین و معرفی اعضای هیات مدیره شرکت ها را ندارد، بلکه تنها مطابق با قوانین و مقررات، احراز و یا عدم احراز صلاحیت افراد معرفی شده را اعلام میکند.
براساس بررسیهای انجام شده، مصداق عینی و قابل اتکایی برای اثبات برخی از تخلفات اعلام شده در مطالب برخی از رسانهها در خصوص این شرکت وجود ندارد اما برخی از تخلفات در این شرکت اتفاق افتاده که گزارش آن بصورت مفصل تهیه شده و بطور معمول در کمیته ارزیابی عملکرد مدیران کلیدی شرکت در بیمه مرکزی بررسی خواهد شد.
در اطلاعیه بیمه مرکزی آمده است: میزان حقوق، مزایا و اضافه کاریهای مدیران عامل، اعضای هیات مدیره، مدیران و حتی کارکنان کلیه شرکتهای بیمه ای از طریق مصوبات هیات مدیره شرکتها در مجامع سالانه آنها تعیین و به امضای رییس هیات مدیره شرکت نیز میرسد، باتوجه به اینکه گزارش این مجامع در نهایت به بیمه مرکزی ارسال شده و فرایندهای عملیاتی شدن مصوبات بصورت منطقی طی میشود، مشاهده مستندات دریافتی نشان میدهد که فارغ از میزان پرداختی اختصاص یافته، تخلف قانونی در پرداخت حقوق و مزایا به مدیران شرکت بیمه انجام نشده است.
بیمه مرکزی از رسانهها خواست در انتشار اخبار از صحت و درستی آن مطمئن نشدهاند نسبت به درج آنها اقدام نکنند.
به گزارش ایرنا، اواسط خردادماه بود که فیش حقوقی مدیرعامل یکی از شرکتهای بیمهای منتشر شد که نشاندهنده دریافت ارقام نجومی ۷۳ و ۸۵ میلیون تومان به عنوان حقوق به ترتیب در دو ماه نخست فعالیت خود در فروردین و اردیبهشت سال جاری بود. در پی این حادثه هیات مدیره، این مدیرعامل را از سمت خود برکنار کرد.