قصرشیرین- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب سدهای زاگرس، تنگ حمام و شرفشاه سومار در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت رضایی عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه آب و خاک کشاورزی قصرشیرین، افزود: در مجموع از قبل سه سد و همچنین سامانه گرمسیری ۱۱ هزار هکتار از اراضی زیردست این مجموعه های آبی در صورت رفع مشکلات و نواقص قابلت بهره برداری را دارد.

وی اظهار داشت: دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران برای بخش کشاورزی در شهرستان قصرشیرین اعتبارات مناسبی اختصاص داده و با بهره برداری از آن ها کشاورزی این شهرستان را متحول خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: وجود ۲ مرز رسمی و ایجاد منطقه آزاد تجاری می تواند بستری برای سرمایه گذاری بخش کشاورزی و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان باشد که از قبل آن اشتغال پایدار و همچنین رونق محصولات کشاورزی و تولید و توسعه صادرات را شاهد باشیم.

 شکستگی و لایه روبی کانال های آب و صدور پروانه کنتور برق برای ایستگاه های پمپاژ از مواردی  است که باید توسط متولیان پیگیری شود.

رضایی ادامه داد: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی و خشکسالی ایجاد شده باید مدیریت مصرف آب بهینه شود و نظارت بیشتری بر برداشت از بستر رودخانه های شهرستان و همچنین حفر چاه لحاظ شود.

معاون فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: باید با حفظ منابع آبی و با توجه به کاهش بارندگی باید نیاز آبی شهرستان را مدیریت نماییم.

هم اکنون قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.

محصولات تولیدی لیموشیرین، خرما و انگور قصرشیرین به عنوان نوبرانه در کشور سرآمد است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه مرزی، درآمد بسیار خوبی را نیز برای باغداران به همراه دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.