سنندج- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از تجهیزات اختصاص یافته از سوی پروژه بانک جهانی به آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی استان و بیمارستان‌های توحید سنندج و قروه بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، صدیق جدیدالاسلامی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی مستقر در وزارت بهداشت و درمان، برای مصاحبه و تهیه گزارش از تجهیزات تحویل شده به مراکز استان از طریق پروژه بانک جهانی (ICERP) به این استان اعزام شدند.

وی با اشاره به تجهیزات اختصاص یافته برای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید افزود: یک دستگاه ECMO، یک دستگاه CRRT، یک دستگاه ( ۱۶ اسلایس) CT scan و یک دستگاه ویدئو لارنگوسکوپ از طریق پروژه بانک جهانی به این مرکز تحویل داده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان دستگاه‌های اختصاص یافته به آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی را سه دستگاه Realtime PCR، یک دستگاه Liquid handling system و ۲ دستگاه Extraction عنوان کرد.

وی همچنین تجهیزات تحویل شده به بیمارستان شهید بهشتی قروه را یک دستگاه اکوسونو گرافی نام برد و گفت: تجهیزات ذکر شده بخشی از تجهیزات اختصاصی این پروژه بوده و تمام تجهیزات کمک شایانی به روند تشخیص و درمان بیماری کووید ۱۹ کرده است.

مهدی انصاری جوینی، لیلا جوادی ، شیوا شاه محمدی و مرضیه کوهستانی نمایندگانی هستند که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای بررسی نحوه استقرار و استفاده دستگاه‌های اهدایی از سوی پروژه بانک جهانی به استان کردستان سفر کرده بودند.

این نمایندگان سازمان بهداشت جهانی به صورت ثابت در وزات بهداشت و درمان مستقر هستند و امین سازمان بهداشت جهانی محسوب می‌شوند.