تربت‌حیدریه- ایرنا- مسوول دبیرخانه کنگره ملی هزار و ۱۰۳ شهید منطقه تربت‌حیدریه گفت: با توجه به این‌که یکی از کارکردهای این کنگره معرفی شهدای رسانه است در تلاش هستیم در این کنگره نام و یاد این عزیزان گمنام را که مغفول مانده‌اند زنده کنیم.

جواد عوض روز پنجشنبه در نشست برنامه‌ریزی برای یادواره خبرنگار شهید مجید حجتی افزود: با توجه به این‌که زمان برگزاری کنگره ملی هزار و ۱۰۳ شهید منطقه تربت‌حیدریه نیمه دوم امسال است، اما این یادواره در هفته خبرنگار امسال برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: هر چند قرار است این یادواره با محوریت شهید حجتی برگزار گردد اما بنا داریم از خبرنگاران، گزارشگران و تصویربرداران شهید دوران دفاع مقدس نیز یاد کرده و پای واگویه‌ها و خاطرات دیگر دست‌اندرکاران رسانه در این منطقه بنشینیم.

مسوول کانون بسیج رسانه تربت‌حیدریه نیز گفت: تاکنون علاوه بر شهید حجتی که در دوران دفاع مقدس با صدا و سیمای استان و روزنامه خراسان همکاری داشت، بزرگوارانی چون "دوره گرد"، "شریفی" و "رستم‌پور" که در سپاه پاسداران منطقه تربت‌حیدریه همکاری فرهنگی داشته‌اند نیز شناسایی شده‌اند.
رضا اسدینا افزود: دایره شمول این بزرگواران بسیار بزرگتر است که همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانهای منطقه در شناسایی و معرفی این عزیزان کمک خوبی در هر چه بهتر برگزار شدن یادواره خواهد بود.
رییس شورای روابط عمومی‌های تربت‌حیدریه نیز گفت: از تمامی افرادی که در دوران دفاع مقدس به ثبت و ضبط حوادث و رویدادهای آن دوران پرداخته‌اند، درخواست می شود با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تربت‌حیدریه به معرفی خود و آثار ارزشمندشان بپردازند.
علی نیرویی افزود: مهلت مراجعه این افراد دهم مرداد ماه است تا دست اندرکاران یادواره فرصت بررسی آثار را داشته باشند.
بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی مقرر کرده ‌است کنگره شهدا در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور و کاشمر برگزار شود. این کنگره قرار بود پارسال در نیشابور و کاشمر برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ غربی مشهد قرار دارد.