مراغه- ایرنا- سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مراغه با اشاره به تولید حجم بالای نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر از ساکنان خواست تا آن را در معابر، حاشیه رودخانه‌ها و مخزن‌های زباله رها نکنند. 

حسین محمودی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان در ابتدای شهرک امام علی (ع) دارای مرکز تخلیه و دفن نخاله‌های ساختمانی است و مردم می‌توانند نخاله‌های تولیدی را به این مکان انتقال دهند. 

وی اظهار داشت: توصیه ما به همکارانمان در شهرداری تعامل با مردم و داشتن روحیه مشارکت است اما ابزارهای قانونی برای مقابله با رهاسازی نخاله در معابر نیز وجود دارد.  

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مراغه: ابزارهای قانونی برای مقابله با رهاسازی نخاله در معابر نیز وجود دارد

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مراغه اضافه کرد: ماده‌های ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند به شهرداری اجازه می‌دهد تا با خاطیان برخورد قانونی داشته باشد. 

وی با اشاره به فعال بودن تیم‌های نظارتی شهرداری مراغه، ادامه داد: این افراد طبق قانون اجازه برخورد با خاطیان را دارند و حتی می‌توانند ماشین‌آلات افراد متخلف را نیز متوقف کنند. 

«محمودی» این را هم مورد تاکید قرار داد که مرکز تخلیه و دفن نخاله‌های ساختمانی مراغه دارای متصدی بوده و برای تحویل گرفتن نخاله‌های ساختمانی به صورت روزانه دارای آمادگی است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه شناسایی و ساماندهی پیمانکاران و ماشین‌آلات فعال در حوزه حمل نخاله‌های ساختمانی در دستور کار قرار دارد، تشریح کرد: در آن صورت فقط پیمانکارانی به حمل نخاله‌های ساختمانی مجاز خواهند بود که از شهرداری پروانه فعالیت گرفته باشند.

به گزارش ایرنا رهاکردن نخاله در معابر، حاشیه رودخانه یا مخزن زباله نه تنها هزینه انتقال دوباره نخاله‌های ساختمان‌سازان را به شهرداری تحمیل می‌کند بلکه موجب می‌شود تا زیبایی بصری شهر به خطر بیافتد.

بر همین اساس از شهروندان نیز انتظار می‌رود تا بر رفتار سایر ساکنان نظارت داشته باشند و در صورذت لزوم اهمیت انتقال نخاله به مرکز تخلیه و دفن نخاله‌های ساختمانی شهرستان را به آنان گوش‌زد کنند.