قصرشیرین - ایرنا - فرماندار گیلانغرب گفت: حضور در تجمع‌ها و آیین‌های خاکسپاری و ختم شلوغ و همچنین بی‌توجهی دراجرای برخی برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات شوراها، موجب افزایش تعداد بیماران بستری و در نتیجه قرمز شدن وضعیت این شهرستان از لحاظ شیوع کرونا است.

«کوروش محمودیان» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رعایت نکردن پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شده تا وضعیت شهرستان به لحاظ آمار نمونه‌های مثبت و بیماران بستری مبتلا به کرونا، توسط وزارت بهداشت و ستادملی کرونا قرمز اعلام شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس جدید در سطح کشور از نوع دلتا و مشاهده موارد مثبت آن در شهرستان‌های همجوار گیلانغرب در استان ایلام و از طرفی مراودات قومی و عشیره‌ای مردم این شهرستان با شهر ایوان، اعمال و تشدید محدودیت‌ها بویژه تردد از سمت مورد نظر در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار گیلانغرب گفت: در این رابطه جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونای شهرستان برای اعمال محدودیت‌ها امروز تشکیل می‌شود.

محمودیان ادامه داد: ممنوعیت تردد و دیگر محدودیت ها براساس موارد تعیین شده توسط ستاد ملی کرونا برای شهرهای قرمز اعم از تعطیلی مشاغل براساس درجه بندی مطابق با پروتکل‌های بهداشتی، تردد برون شهری و شبانه درون شهری، مراسم و تجمع از امروز تا پایان وضعیت اعلام شده، است که در سطح شهرستان تشدید و اعمال می‌شود.

وی بر لزوم  رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک حتی برای افرادی که هر ۲ نوبت واکسن خود را زده‌اند، تاکید کرد و گفت :دستگاه‌های اجرایی به افراد فاقد ماسک و بی توجه به پروتکل‌های بهداشتی خدمات ارائه نخواهند کرد.

محمودیان با بیان اینکه برای عبور از این وضعیت نیازمند همراهی و همکاری مجدد مردم هستیم، تاکید کرد: با افرادی که بخواهند سلامت مردم را به خطر بیندازند برخورد قانونی خواهد شد.   

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان گیلانغرب از امروز شنبه (۱۲ تیر) در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت و شهرهای کرمانشاه، اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، قصرشیرین، جوانرود و پاوه در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر و صحنه در وضعیت زرد قرار دارند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.