بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: عفاف و حجاب با توجه به اهمیت آن در جامعه نیازمند توجه مستمر مدیران استان است و دستگاه های فرهنگی و رسانه‌ها هم باید برای نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

احمد برادران روز شنبه در نشست ستاد راهبری و هماهنگی اجرای مصوبه عفاف و حجاب استان خراسان شمالی اظهار داشت: نقش دستگاه های اجرایی متولی امر عفاف و حجاب، اجرایی و بسترسازی است و دولت ها هم در این زمینه سرمایه گذاری می کنند تا این امر به بهترین شیوه اجرایی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تقویت بنیاد خانواده مهم ترین نیاز جامعه امروز بشر است که برای تحقق آن باید ایمان و اخلاق اسلامی اعضای خانواده تقویت شود.

وی افزود: نقش خانواده در تربیت دینی بی بدیل است و در طول تاریخ جایگاه ویژه و ممتاز داشته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی موضوع حجاب و عفاف را از منظر تعلیم و تربیت نیز مهم برشمرد و افزود: در کنار همه مسائلی که وجود دارد، آموزش‌وپرورش یک وظیفه تربیتی دارد و نقشی که حجاب و عفاف می‌تواند در فرآیند تعلیم و تربیت ایفا کند، بی‌بدیل است.

برادران با اشاره به اینکه فرهنگ حجاب و عفاف مورد تهاجم دشمن قرار گرفته، افزود: دشمن می‌داند با تغییر باور مردم بخصوص جوانان و نوجوانان در رابطه با ارزشهای دینی و بویژه حجاب و عفاف نه تنها یک فرد بلکه یک خانواده و در نهایت یک جامعه را به تباهی می کشاند.

مدیران دستگاه‌های اجرایی استان هم در این نشست گزارشی از عملکرد عفاف و حجاب دستگاه‌های مربوطه خود ارائه کردند.