سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: شهردارانی که در شرایط کرونایی برای افتتاح‌ طرح‌ها دعوت عمومی می‌کنند، ضامن سلامتی مدعوین هستند و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و دانشگاه های علوم پزشکی استان، الزام های کرونایی را به شهرداران و دیگر مسئولان یادآوری کنند.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان افزود: دعوت از مردم در شرایط کرونایی برای افتتاح طرح های عمرانی و اقتصادی ممنوع است و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد شود.

وی تاکید کرد: بعضی از مدیران از مردم برای افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی دعوت می کنند که این امر باعث تجمع می شود و خلاف قوانین مدیریت و مقابله با کرونا است.
سخنان مهم استاندار سمنان به عنوان رییس ستاد مدیریت مقابله با کرونا این استان در حالی مطرح می شود که شهروندان سمنانی نسبت به وضعیت نامطلوب رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آیین افتتاح شهربازی سمینا سمنان انتقاداتی را در شبکه های اجتماعی مطرح کردند.

شهربازی سمینا به عنوان بزرگ ترین شهربازی سمنان شامگاه پنجشنبه گذشته در بوستان سیمرغ این شهر افتتاح شد.

تماس های برخی شهروندان در شامگاه پنجشنبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی، به آن رسید که خبرنگار ایرنا برای تهیه گزارش میدانی به شهربازی سمینا مراجعه کند.

با وجود قرارداشتن شهربازی در فضای باز اما ازدحام بیش از حد جمعیت مراجعه کنندگان باعث بوجود آمدن صف های طولانی در مقابل باجه های فروش بلیت و البته در صف سوار شدن به وسایل بازی شده بود به طوری که هیچ گونه از شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا در این مکان ها رعایت نمی شد.

در بخش دیگری از پارک نیز مراسم افتتاحیه رسمی برپا شده بود که مردم بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حال تماشای مراسم بودند و طبق آن چه در فضای مجازی انتشار یافته است این افتتاحیه پس از تماس مسئولان ستاد مقابله با کرونا استان سمنان در میانه کار قطع شده است.

برخی شهروندان نیز مدعی شدند مسئولان شهربازی، پیشتر عنوان کرده بودند که استفاده از وسایل بازی در روز افتتاحیه رایگان است و این موضوع باعث هجوم شهروندان به این مکان شده است. خبرنگار ایرنا گزارش داده است که در باجه های بلیت فروشی تخفیف نیم بها به شهروندان ارائه شده است.

هشدار نسبت به شیوع پیک پنجم شیوع کرونا

استاندار سمنان هم چنین در ادامه نشست استانی مدیریت مقابله با کرونا نسبت به اوج گیری مجدد و پیک پنجم شیوع ویروس در استان هشدار داد.

وی افزود: وضعیت سمنان در مقایسه با استان‌های همجوار در ارتباط سرایت بیماری، مرگ و میر ،بیمار یابی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی بهتر است و استان سمنان از حیث شیوع کرونا وضعیت باثباتی دارد.
وی خاطر نشان کرد: از تلاش و همکاری اقشار مردم شریف و اخلاق مدار استان سمنان به ویژه بازاریان ، کسبه، ادارات و روحانیان که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مدیریت مقابله با کرونا خوش درخشیدند، نهایت قدردانی را دارم.
وی تصریح کرد: پیک پنجم شیوع کرونا در چند استان کشور شروع شد و تعدادی از استان های همجوار سمنان براساس رنگ‌ بندی‌های جدید شیوع کرونا قرمز شدند و اگر مردم رعایت نکنند ، استان سمنان هم وارد پیک پنجم شیوع این ویروس خواهد شد.
استاندار سمنان با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها و تشدید اقدامات برای مراقبت از مردم به‌منظور جلوگیری از پیک پنجم در استان انجام می‌شود، گفت: واکسیناسیون به صورت مطلوب در حال انجام است و آمادگی‌های لازم کادر درمان در استان وجود دارد تا در صورت بروز پیک پنجم با مشکل جدی مواجه نشویم.
در رنگ‌بندی جدید شیوع کرونا ویروس، ۴ شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی و ۴ شهرستان دیگر استان سمنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.