مشهد- ایرنا- وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: زیارت بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) برای کشور درآمد ایجاد کرده و موجب ایجاد شغل برای هموطنان در سایر شهرها شده و ظرفیت‌های گردشگری کشور را افزایش داده است.

علی‌اصغر مونسان روز شنبه‬‬ پس از زیارت حرم مطهر رضوی در جمع خبرنگاران افزود: وجود حضرت امام رضا (ع) مایه برکت و خیر برای کشور است و ایران هم از برکات معنوی و هم از برکات مادی این حضرت برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه سالانه زائران بسیار برای زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به مشهد مشرف می‌شوند ادامه داد: زیارت، موضوع بزرگ فرهنگی است که در کنار آن برای کشور به ویژه مشهد خیرات و برکات بسیار دارد و ما هم تلاش کردیم از این ظرفیت بهره‌مند شویم و این بهره را به حداکثر برسانیم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به دیدارش با حجت‌الاسلام مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز گفت: در این دیدار اعلام کردیم وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تلاش دارد از این ظرفیت به صورت کامل بهره‌برداری فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: خوشحالیم که زائران علاوه بر زیارت که هدف اصلی است، با امکاناتی که آستان قدس رضوی در مشهد فراهم کرده و بیمارستان‌های بسیار پیشرفته و ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی که در این شهر و کشور فراهم شده، اقدامات درمانی را نیز همزمان با زیارت انجام دهند.

مونسان ادامه داد: این امر ظرفیت‌های فرهنگی نیز ایجاد می‌کند و شفا گرفتن از حضرت امام رضا (ع) موجب خاطره‌ای خوش از جمهوری اسلامی ایران در ذهن زائران می‌شود.

وی گفت: زائران علاوه بر زیارت حرم مطهر رضوی به شهرهای محتلف نیز سفر می‌کنند که این ظرفیت بزرگی به ویژه برای گردشگری خارجی در کشور ایجاد کرده است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی افزود: زیارت برای کشور درآمد ایجاد کرده و موجب ایجاد شغل برای هموطنان ما در سایر شهرها نیز شده است.

وی ادامه داد: مجموعه این عوامل نشان می‌دهد مشهد برای ما هم کانون فرهنگی و زیارتی است و هم برای توسعه گردشگری از آن بهره می‌گیریم.