گنبدکاووس - ایرنا - دبیر مجمع خیرین ازدواج آسان کشور گفت که سامانه جامع خدمات ازدواج آسان با محوریت استان گلستان و به منظور ثبت اطلاعات زوجین، نیکوکاران و اصناف در راستای رسیدگی و کمک به تسهیل ازدواج آسان ۲۱ تیرماه جاری همزمان با شروع هفته ازدواج آسان (۲۱ تا ۲۷ تیر) راه‌اندازی خواهد شد.

محمدعلی محمدی‌نیک روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گنبدکاووس باموضوع ازدواج، اظهار داشت: اطلاعات ثبت شده بر سامانه جامع خدمات ازدواج آسان کشور همانند سامانه ۱۱۸ خواهد بود و این اطلاعات در اختیار افراد متقاضی کمک به تسهیل ازدواج آسان جوانان قرار داده خواهد شد. 

وی بابیان اینکه هم اکنون ۱۰ میلیون جوان کشور در آستانه ازدواج قرار دارند، افزود: کمک به ازدواج این قشر که به دلائل مختلف از مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان، موفق به ازدواج نشدند با استفاده از ظرفیت همه ادارات و نهادها، نیکوکاران، اصناف و تشکل‌های مردم نهاد باید مورد توجه و اهتمام جدی قرار گیرد.

محمدی نیک با یادآوری تصویب قانون تسهیل ازدواج جوانان توسط مجلس شورای اسلامی و تایید آن از سوی شورای نگهبان درسال ۸۴، اضافه کرد: با وجود اینکه در این قانون شرح وظایف همه ادارات و نهادهای متولی و مسائل حوزه اشتغال، مسکن، مستمری زوجین از محل صندوق اندوخته ازدواج جوانان مشخص شده اما اقدامات قابل توجهی در این بخش انجام نگرفته است.

دبیر مجمع خیرین ازدواج آسان ادامه داد: فراهم کردن شرایط و مقدمات ازدواج آسان جوانان نیازمند جهاد فرهنگی است و این مجمع از چند سال پیش موتور اجرایی قانون تسهیل ازدواج جوانان را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، ادارات و نهادها، نیکوکاران، اصناف و تشکل‌های مردم نهاد روشن کرده است.

وی، برگزاری ۲ مرحله پویش ملی ازدواج آسان در ۲ سال گذشته را از جمله اقدامات مجمع خیرین ازدواج کشور دانست و گفت: جامعه نیکوکاران در سال اول این پویش هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و در سال دوم پویش هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای کمک به تهیه بسته‌های جهیزیه و معیشتی زوجین جوان کمک کردند.

محمدی نیک اضافه کرد: امسال سومین پویش ملی کمک به ازدواج آسان کشور با محوریت استان گلستان و به میزبانی شهرستان گنبدکاووس اجرا شده و این پویش به منظور تهیه اقلام جهیزیه و کمک به ازدواج جوانان، در هفته ازدواج آسان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز خواهد کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان نیز دراین جلسه گفت که این اداره کل در سال ۹۸ و ۹۹ اقدام به برگزاری جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران زمین نمود و امسال به سبب بیماری کرونا هزینه‌های برگزاری جشنواره سوم را صرف تهیه اقلام جهیزیه برای جوانان خواهد کرد.

ساسان معین افزود: سومین پویش ملی کمک به ازدواج جوانان کشور امسال در گلستان و به میزبانی گنبدکاووس برگزار خواهد شد و همه ادارات و نهادها، نیکوکاران، اصناف و تشکل‌های مردم نهاد استان و شهرستان‌ها باید به برگزاری باشکوه این پویش که در هفته ازدواج آسان (۲۱ تا ۲۷ تیر) برگزار خواهد شد، کمک نمایند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه از آمادگی این شهرستان برای برگزاری سومین پویش ملی کمک به ازدواج آسان کشور خبر داد و گفت: برگزاری موفق این پویش نیاز به جریان سازی فرهنگی و ایجاد فضای مشارکت عمومی برای تامین اقلام ضروری جهیزیه جوانان دارد که برای تحقق آن از همه ظرفیت‌های اداری و مردمی، نیکوکاران، تشکل‌های مردم نهاد و رسانه‌ها استفاده خواهد شد.

عبدالقدیر کریمی افزود: مردم، نیکوکاران و تشکل‌های مردم نهاد در گنبدکاووس همواره در انجام کارهای خیرخواهانه در سطح شهرستان، استان و کشور پیشگام بودند و این همبستگی و همدلی خود را در جریان حوادث غیرمترقبه مانند سیل و نیز در دوران شیوع بیماری کرونا و کمک به نیازمندان آسیب دیدگان اثبات کردند.

گنبدکاووس با افزون بر ۳۷۳ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.