تهران-ایرنا- مرکز آشتی طرف‌های متخاصم در سوریه موسوم به «حمیمیم» از انجام گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در استان حلب واقع در شمال غرب سوریه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، مرکز «حمیمیم» وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در استان حلب و در طول مسیر رفت و برگشت از مرکز ایست و بازرسی الجریب به سمت منطقه بندر خان و همچنین مسیر رفت و برگشت منطقه متراس به بیر عمر صورت گرفت.

اعلام این خبر پس از آن است که روسای جمهوری ترکیه و روسیه اخیرا در یک تماس تلفنی به بحث و بررسی اقدام مشترک دو کشور در سوریه پرداختند.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پوتین و اردوغان در این تماس تلفنی مسایل مربوط حل و فصل بحران سوریه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف بر اهمیت اقدام مشترک نظامیان روسیه و ترکیه با هدف ممانعت از تشدید تنش در شمال غرب سوریه و مقابله با گروه‌های تروریستی باقی مانده در این منطقه تأکید کردند.

نظامیان ارتش روسیه و ترکیه طی ماههای اخیر چندین بار در منطقه مرزی سوریه و ترکیه عملیات گشت زنی مشترک انجام داده‌اند.

گشت‌زنی‌های مشترک نظامیان روسیه و ترکیه درحالی انجام می‌شود که مسکو چند بار اعلام کرده که با وجود اعلام توافق آتش بس در مناطق شمال غربی سوریه، تروریست‌های حاضر در شمال سوریه از آرامش و فرصت پیش آمده پس از توافق آتش بس نهایت بهره را بردند و بار دیگر با مسلح کردن خود و با حمایت های خارجی مشغول ترتیب دادن حمله به مواضع نظامیان سوریه هستند.