بیرجند- ایرنا- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست امسال چهار میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال حق بیمه اجتماعی برای ۶۷۵ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد پرداخت شد. 

علی عرب نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا پایان خرداد هزار و ۵۸۸ تماس مرتبط با گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی، به خط ۱۲۳ گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳۶۳ مورد با مداخلات تلفنی کارشناسان حل شده است افزود: تعداد ۳۱۷ مورد به خدمات اجتماعی سیار و ۱۹۴ مورد به مرکز مداخله در بحران و مابقی تماس‌ها به سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی ارجاع شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی یادآور شد: بیشترین ارتباط با خط ۱۲۳ در سه ماه اول سال جاری شامل اختلافات حاد خانوادگی، کودک‌آزاری، افکار و اقدام به خودکشی و همسرآزاری بوده است.

وی با بیان اینکه به ۵۸۳ نفر از گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی در کل استان خدمات سرپایی و در محل توسط تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی ارائه شده است گفت: از این تعداد ۱۳۷مورد با مداخله در محل مشکل‌شان حل شده و مابقی پس از دریافت خدمات روانشناسی و مددکاری برای دریافت خدمات تخصصی‌تر به سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی ارجاع شده‌اند.

عرب نژاد اظهار داشت: بیشترین گزارشات تیم سیار به ترتیب شامل اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری و همسرآزاری است. 

وی ادامه داد: ۴۵۵ نفر از گروه‌های هدف برنامه اورژانس اجتماعی از خدمات روانشناسی، مددکاری،حقوقی و نگهداری مراکز مداخله در بحران استان بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد ۴۷ نفر پس از حل مشکل به خانواده بازگشت داده شده‌اند و مابقی برای بهره‌مندی از خدمات تخصصی‌تر به سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی ارجاع شده‌اند.

وی افزود: بیشتر گزارشات ثبت شده در مرکز مداخله در بحران به ترتیب شامل‌ کودک آزاری، بدسرپرستی، خشونت سایر بستگان و همسرآزاری است.

عرب نژاد تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۷۶۵ خدمت توسط پایگاههای خدمات اجتماعی در مناطق حاشیه نشین در قالب شناسایی ،تشکیل پرونده و برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ساکنین مناطق حاشیه‌نشین ارائه شده است.