ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه در قالب مطالبه گری دوسویه مردم و مسوولان به درستی رواج یافته و اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  روز دوشنبه در  نشست مشترک معاونان مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قرآن کریم همواره در آیات مختلف بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تاکید می کند و این امر مهم یکی از وظایف حاکمان دین و مومنان است.

وی بیان کرد: باید این فریضه دینی فقط برای رضای الهی انجام شده و دوسویه بودن آن به معنای مطالبه گری مردم از مسوولان و مسوولان از مردم نیز رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مطالبه گری در تمام حوزه‌ها از جمله امور فرهنگی و اخلاقی نیز باید اجرایی شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این نشست با بیان این که ۵۹۰ هزار پرونده در سال گذشته در دادگستری رسیدگی شد، گفت: بی تفاوت شدن جامعه نسبت به برخی از آسیب های اجتماعی موجب شده تا بزه کاری ها و ناهنجاری های اجتماعی افزایش یابد.

ناصر عتباتی افزود: باید روحیه مطالبه گری در ابعاد مختلف ساری و جاری شود تا همه وظایف خود را در قبال موضوعات مختلف اجتماعی انجام دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام دلریش دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این نشست گزارشی از عملکرد این ستاد ارائه کرد.