همدان-ایرنا- شهردار همدان گفت که مجموعه مدیریت شهری باید روزانه پنج میلیارد تومان درآمد داشته باشد که فقط ۳۰۰ میلیون تومان آن از محل درآمدهای پایدار تامین می شود.

به گزارش ایرنا، "عباس صوفی" روز دوشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز شهرداری با تشریح اقدامات و دستاوردهای مدیریت شهری همدان، افزود: شهرداری همدان ماهیانه ۳۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد پرداخت می کند. 

وی با بیان اینکه شهرداری همدان سال گذشته مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از بدهی های سنوات قبل خود به بانکها را پرداخت کرده است، افزود: بودجه سال گذشته شهرداری همدان ۱۲۵ درصد تحقق یافت. 

شهردار همدان با اشاره به بودجه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری، گفت: براساس ماده ۶۸ قانون شهرداری ها ۶۰ درصد بودجه جاری و ۴۰ درصد بودجه عمرانی لحاظ شده است.

زیباسازی ورودی شهر همدان 

شهردار همدان، زیباسازی ورودی ها، اجرای طرح های زیرساختی، رشد متوازن شهر، نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی شهر، ساخت پارکینگ های طبقاتی و روان سازی ترافیک را از مهمترین مسایل و برنامه ها در اجرای طرح ها عنوان کرد. 

وی سال گذشته و سال جاری را دوره ای سخت برای شهرداری دانست و گفت: نبود نقدینگی و مشکلات اقتصادی باعث بروز دغدغه هایی شده است.

طرح های نیمه تمام در اولویت شهرداری

شهردار همدان با تاکید بر اینکه تکمیل طرح های نیمه تمام در اولویت برنامه های شهرداری است، گفت: برنامه ریزی لازم در این حوزه نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: رضایتمندی مردم در اولویت کار مدیران شهرداری است و در حوزه پیاده راه سازی این میزان رضایت در سطح بسیار بالایی بود.

صوفی بیان کرد: ایجاد پیاده راه باعث نوسازی زیرساخت های شهری همدان شده و شرایط خوبی را در سطح شهر ایجاد کرد.

شهردار همدان، توسعه فضای سبز و توزیع آسفالت به عنوان نیاز جدی محلات همدان به خصوص مناطق سه و چهار را از دیگر اولویت های عمرانی شهرداری دانست.

تامین ۵۰ میلیارد اوراق مشارکت  

صوفی با اشاره به اینکه برای نخستین بار شهرداری همدان موفق به دریافت ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شد، گفت: پیش از این اوراق مشارکت فقط به شهرداری های بزرگ اختصاص می یافت اما برای اولین بار همدان به این مهم دست یافت.

وی اضافه کرد: این اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس اختصاص یافت.

شهردار همدان با اشاره به اجرای پنج طرح بزرگ تفریحی و گردشگری در این شهر خاطرنشان کرد: اجرا و بهره برداری از این طرح‌ها نقش مهمی در توسعه فعالیت های فرهنگی شهر و همچنین تامین خواست و مطالبات شهروندان دارد.

صوفی با تاکید بر اینکه شهروندان باید مطالبه گر باشند، گفت: این پروژه های فرهنگی و گردشگری شامل شهربازی در بلوار امام خمینی(ره)، بوستان ۲۵۰ هکتاری اکباتان، بوستان آمادای در بلوار آیت الله نجفی، شهرک گردشگری منطقه رباط و بوستان ولایت هستند که عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اثربخشی این طرح ها در ابعاد مختلف در حال بررسی است، تاکید کرد: این طرحها قبل از اجرا در شورای تاثیرات اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و زیست محیطی بررسی می شود تا اثربخشی آنها از همه جوانب سنجیده شود.

صوفی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات افکار عمومی از مدیریت شهری، ارزیابی طرح های اثرگذار شهری است که به این موضوع توجه ویژه داریم. 

احداث شهرک ویلایی در همدان 

وی با اشاره به احداث شهرک ویلایی در همدان نیز گفت: اجرای عملیات ساخت طرح باغ ویلا با حضور سرمایه‌داران ترکیه بدون تردید تاثیر بسزایی در رونق گردشگری و اشتغال همدان دارد.

شهردار همدان اظهار داشت: تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری همدان و یک شرکت از کشور ترکیه برای این سرمایه گذاری به امضا رسیده است و معتقدیم این طرح بزرگ، تاثیر بسزایی در رونق گردشگری و اشتغالزایی شهر همدان دارد.

وی بیان کرد: این سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد تومان ارزش دارد و در منطقه ای واقع در جاده رباط همدان و در نزدیکی فرودگاه اجرا می شود.

صوفی افزود: این سرمایه گذاری در راستای ایجاد باغ ویلا در زمینی به وسعت ۱۰۳ هکتار توسط سرمایه گذاران ترکیه ای انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: شهرداری همدان در واگذاری زمین و مجوزهای لازم در این سرمایه گذاری ارزشمند که موجب رونق گردشگری می شود، مشارکت دارد.

شهردار همدان یادآور شد: رویکرد شهرداری همدان جذب سرمایه گذار در اجرای طرح های بزرگ و اثربخش به ویژه در حوزه گردشگری است. 

وی با اشاره به اینکه طرح باغ ویلا مورد حمایت همه جانبه مسوولان ارشد استان است، یادآور شد: مدیریت شهری همدان از هرگونه سرمایه گذاری که زمینه اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری در سطح شهر را فراهم سازد، استقبال می کند.