سنندج - ایرنا - رییس دادگستری دیواندره گفت: سال گذشته حدود هفت هزار فقره پرونده در موضوع‌های مختلف در دادگستری این شهرستان بررسی و مختومه شد.

امیرعباس اصانلو روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین آمار ورودی پرونده ها مربوط به  تخریب مراتع و اراضی ملی شامل یک هزار و ۹۸۹ فقره پرونده، یک هزار و ۸۳۷ پرونده اتهام توهین  اشخاص عادی، تصرف عدوانی یک هزار و ۳۳۳ پرونده، تهدید یک هزار و ۲۶۱ و سرقت ۹۵۶ پرونده تشکیل و رسیدگی شده است .

وی به ورودی افزایش پرونده ها به دادگاه دیواندره اشاره کرد و گفت: کمبود نیرو اداری و فرسوده بودن ساختمان دادگستری کار رسیدگی به شکایت مردم را با مشکلاتی روبه رو کرده که مکاتباتی با استان برای رفع این مشکلات انجام شده است.رییس دادگستری شهرستان دیواندره  افزود:

وی گفت : شعبه سوم دادیاری و شعبه دوم بازپرسی دادسرای دیواندره هم اکنون بدون قاضی بوده که با توجه به جمعیت این شهرستان برای بکارگیری قضات با مسئولان استانی نامه نگاری شده است.

رییس دادگستری شهرستان دیواندره ، از بالا بودن آمار بالای طلاق در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت : سال گذشته تعداد ۱۷۰ فقره پرونده طلاق توافقی و استرداد جهیزیه ۳۳۳ پرونده بوده که مسئولان شهرستان باید برای مقابله با این اسیب اجتماعی در شهرستان چاره ای بیندیشند.

اصانلو گفت: طبق بررسی های مختلف علت آمار بالای طلاق در این شهرستان عدم انتخاب درست و ازدواج در سنین پایین اعلام شده است.

وی اظهار داشت : ۲ هزار و ۵۳۸ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده که ۷۲۷ فقره آن که حدود ۳۰درصد به صلح و سازش منجر شده است .

دادستان شهرستان دیواندره ، گفت : ورودی پرونده ها به دادسرا از یکم تیرسال گذشته تاکنون هشت هزار و ۳۴۰ پرونده بوده که به همان مقدار خورجی پرونده داشتیم و مورد بررسی قرار گرفته است .

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزارنفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد.