کرمانشاه - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر استفاده از ظرفیت هنرمندان و رسانه‌ها برای فرهنگسازی و آموزش در زمینه معضلات قاچاق گفت: اگر بتوانیم از منظر فرهنگی و مسایل هنری به معضل مبارزه با قاچاق کالا و ارز بپردازیم بی‌شک تاثیرگذارتر خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ «مظفر تیموری» روز سه‌شنبه در نشست کارگروه فرهنگی و تبلیغات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه به نامگذاری ۱۲ تیربه عنوان سالروز تاسیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و افزود: به امر مقام معظم رهبری، دستور تشکیل کانون مرکزی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز صادر شد که هرساله شاهد برگزاری اینگونه جلسات هستیم و برنامه ها را در کمیته فرهنگی و تبلیغی دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: گسترش پدیده قاچاق و تاثیر آن در تولید و تجارت قانونی، سرمایه گذاری و اشتغال خطر بزرگی محسوب می شود و باید به صورت جدی همه دستگاه ها و ادارات با این مقوله مبارزه کنند و برنامه های مناسبی داشته باشند و باید از ظرفیت همه دستگاه ها استفاده شود.

تیموری اضافه کرد، اگر بتوانیم از منظر فرهنگی و مسایل هنری به این معضل بپردازیم بی شک تاثیرگذارتر خواهد بود که در همین جلسه از این زاویه به قضیه نگاه می شود.

 این مسوول ادامه داد: قرار براین است این جلسات به صورت مستمر ماهانه یکبار و یا دوماه یکبار برگزار شود و همه ادارات به نوعی برنامه های پیشنهادی و فعالیت های خود را در همین راستا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند و اگر بتوانیم چند موضوع مهم را اولویت بندی کنیم و تا پایان سال آنان را بررسی کنیم حرکت مناسبی انجام داده ایم.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از مرکز صدا و سیمای کرمانشاه خواهان انعکاس فعالیت اعضای گروه شد و افزود: بهتر است اهالی رسانه و به ویژه خبرگزاری ها به ویژه ایرنا به انعکاس اخبار این جلسات بپردازند و قرار است کمیته رسانه هم با محوریت این خبرگزاری در این مقوله تشکیل و دنبال شود.

وی افزود: باید از ظرفیت دانش آموزان و آموزش و پرورش در این زمینه به خوبی استفاده شود، شبکه آموزشی شاد یک ظرفیت عالی در راستای کمک به اهداف کارگروه است و امیدواریم از ظرفیت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان نیز استفاده شود و در نهایت باید ظرفیت همه ادارات، هنرمندان و خبرنگاران لحاظ شود.

تیموری ادامه داد: چنانچه در سال ۹۹ جشنواره کالا و محصولات فرهنگی به منظور حمایت از کالاهای داخلی توسط هنرمندان برگزار شد و امیدواریم امسال موفق به برگزاری دومین جشنواره شویم.

او تاکید کرد که برای برگزاری این همایش به اعتبار و بودجه نیاز داریم و امید است از کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و یا از محل استانداری به این امر بودجه ای اختصاص داده شود.

وی در پایان با گرامیداشت ۱۴ تیر به عنوان روز بزرگداشت اهل قلم، ادامه داد: این روز بیانگر اندیشه و شخصیت صاحبان قلم است و هرگونه رشد، پیشرفت، پیروزی و آرامش ریشه در قلم و دانش دارد.