کاشان-ایرنا- فرماندار ویژه کاشان گفت: دریافت هزینه ثبت نام با آموزش مجازی از سوی مدیران مدرسه‌های دولتی در شرایط سخت وضعیت اقتصادی مردم هیچگونه توجیهی ندارد و به هیچ عنوان نباید دریافت شود.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر مرتضایی روز سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش کاشان با تاکید بر اینکه اجرای قانون با هدف رضایت مردم مورد انتظار است، افزود: مدرسه‌ها با قرار گرفتن دوباره کاشان در وضعیت قرمز کرونایی و شناسایی شماری از مبتلایان به کرونای دلتا و احتمال مجازی بودن آموزش در سال تحصیلی جدید نباید هزینه‌ای بابت ثبت نام از خانواده دانش آموزان دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مدرسه‌ها باید به دنبال حمایت از خانواده‌های نیازمند برای تامین وسایل آموزشی نظیر تبلت و تلفن همراه با همکاری خیران باشند.

به گفته وی، حمایت از آموزش با کیفیت و ارتقاء آن با پرداخت کمک هزینه رضایتمندانه قابل قبول است.

فرماندار ویژه کاشان درباره طرح‌های آموزش و پرورش این شهرستان گفت: در سه سال اخیر بیش از ۷۰ طرح در این حوزه ساخته، مرمت یا به مجموع طرح‌های مدرسه‌سازی کاشان در حال اضافه شدن است، تصریح کرد: با اجرای ۴۰ طرح جدید در آینده و در صورت تکمیل آنها تا پایان سال ۱۰ مدرسه قابلیت بهره‌برداری و استفاده دانش‌آموزان خواهد داشت.

مرتضایی با یادآوری وضعیت قرمز کرونایی کاشان اضافه کرد: مبارزه با کرونا و ریشه‌کن شدن آن نیازمند همکاری مستمر مردم با مدیریت شهرستان است و بدون مشارکت مردم امکان اجرای کامل مصوبات امکان‌پذیر نیست.

کاشان ۴۷۰ باب مدرسه دارد و جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان در مقطع ابتدایی ۳۶ هزار و ۷۲۴ نفر، ۱۴هزار و ۳۶۹ نفر دانش آموز دوره متوسطه اول و هشت هزار و ۱۹ نفر دانش آموز دوره متوسطه دوم است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.