دزفول- ایرنا- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، نوسازی و مقاوم سازی هستند که از این میزان فقط هفت درصد باید به طور کامل تخریب و جایگزین شوند.

به گزارش ایرنا مهراله رخشانی مهر روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح ۱۰ طرح آموزشی دزفول در جمع خبرنگاران افزود: طبق ارزیابی سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند نوسازی بودند که در این مدت پنج ساله بیش از ۱۰ درصد فضاهای نیازمند تخریب، بازسازی و فضاهای استاندارد جایگزین شدند.
وی ادامه داد: وضعیت مدارس با اقدامات صورت گرفته بهتر شده است ولی باید با کمک منابع عمومی و خیران این اقدامات بیشتر شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ دریافت شده است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام تامین و در اختیار استان‌ها قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه طول دوره ساخت مدارس از سال ۹۶ تاکنون به شدت کاهش یافته است، گفت: قبلا میانگین عمر ساخت طرح‌های مدرسه سازی حدود ۹ سال بود که اکنون به کمتر از سه سال کاهش یافته است.
رخشانی مهر به فعالیت منسجم خیرین مدرسه ساز از ۲۰ سال پیش تاکنون اشاره کرد و افزود: اگر خیرین در مناطق روستایی ۵۰ درصد و در مناطق شهری ۳۰ درصد هزینه مدرسه سازی را تامین کنند سازمان نوسازی نیز باید در تکمیل آن مشارکت کند.
به گزارش ایرنا امروز ۱۰ طرح آموزشی با صرف ۲۷۰ میلیارد ریال با حضور مسوولان کشوری و استانی در دزفول بهره برداری و پنج طرح دیگر کلنگ زنی شد.