آستارا - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: وضعیت کرونا در شهرستان آستارا نگران کننده است و انجام مکرر تست های پی سی آر و تشخیص سریع در پایانه مرزی این شهرستان از رانندگان کامیون ها ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آبتین حیدرزاده روز چهارشنبه در جلسه مشترک ستاد مقابله با کرونا و شورای پدافند غیرعامل در فرمانداری آستارا افزود: در شرایط قرمز باید تمهیدات لازم مثل محدود شدن مشاغل، محدودیت حضور کارکنان ادارات، ممنوعیت ماموریت ها و دیگر مسائل با جدیت تمام اعمال شود.

وی اضافه کرد: وضعیت بستری های بیماران کرونایی در گیلان حالت انفجاری پیدا کرده است و همه مردم و مدیران باید احساس مسئولیت کرده تا بطور جدی برای خروج شهرستان های قرمز گیلان از این وضعیت گام برداریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: ۲ پایگاه واکسیناسیون کرونا در این شهرستان فعالیت می کند و شهروندان تا کنون پنج هزار و ۲۰۰ دوز  واکسن دریافت کرده اند.

فرید بصیری مقدم از شهروندان واجد شرایط دریافت واکسن خواست تا در صورت فراخوان از طریق سامانه پیامکی به مراکز تزریق حاضر شوند و در غیر این صورت برای رعایت فاصله گذاری در این مراکز مراجعه نکنند.

وضعیت آستارا از نظر شیوع کرونا قرمز است و این ویروس در دنیا خسارات جانی و مالی بر جا گذاشته و بهترین راهکار مقابله با آن، رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.