کرمانشاه- ایرنا-  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۸۶۷ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت ذرت رفته است، گفت: امسال بیش از ۷۲۰ تن بذر ذرت هیبرید و بیش از ۸۹ هزار تن ذرت دانه ای در کرمانشاه تولید می‌شود.

«ابراهیم دارایی» روز جمعه در رابطه با کشت بذر ذرت هیبرید در این شهرستان به ایرنا اظهار داشت: با توجه به مشکلات تأمین بذر ذرت کشاورزان استان از سایر استان ها در فصل کاشت، طرح تولید بذر ذرت از چند سال گذشته توسط سازمان اجرا شده که در این راستا و با تلاش کمیته بذر استان و این شهرستان و نیز همکاری کشاورزان حوزه عمل، در سال جاری در ۱۸۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان کرمانشاه ذرت بذری کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته کشت ذرت دانه ای در مناطق تحت پوشش شهرستان کرمانشاه از اواخر فروردین ماه سال جاری شروع شده و در بیش از ۹ هزار و ۸۶۷ هکتار از مزارع روستاهای تابعه شهرستان، ذرت دانه ای کشت شده است.

دارایی افزود: در همین راستا مقدار ۲۴۸ تن بذر و سه هزار ۹۴۸ تن از انواع کودهای شیمیایی از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه در اختیار کشاورزان ذرت کار قرار گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه استان کرمانشاه از قطب های تولید ذرت در کشور محسوب می شود، گفت: کرمانشاه پس از استان های فارس و خوزستان سومین تولید کننده ذرت در کشور است که از نظر متوسط عملکرد در هکتار مقام اول را در کشور دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ضمن توصیه کشاورزان به کشت و تولید بذر ذرت هیبرید اعلام کرد: گیاه ذرت در صنایع غذایی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است و این محصول غذایی به همراه گندم و برنج بیش از ۵۰ درصد خوراک مردم جهان را تشکیل می دهد.

شهرستان کرمانشاه ۳۱۱ هزار هکتار اراضی زراعی دارد که ۶۶ هزار و ۴۵۲ هکتار آن آبی است. 

استان کرمانشاه ۹۹۵ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، باغی و دامی در این استان تولید می‌شود.