مهاباد- ایرنا- رییس اداره توزیع برق مهاباد گفت: میزان مصرف برق روزانه این شهرستان به بالای ۸۴ مگاوات رسیده است که با مدیریت و قطعی های اعمال شده به حدود ۷۴ مگاوات کاهش می‌یابد.

جلال زایر روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با مدیریت مصرف بار روزانه حدود ۱۰ مگاوات میزان برق مصرفی شهرستان کنترل خواهد شد و انتظار داریم شهروندان اداره برق را تا عبور از این مرحله یاری دهند.

وی با بیان اینکه افزایش دما و کاهش منابع آبی نیروگاه در کمبود برق تاثیر گذار بوده است، ادامه داد: فعالیت بدون مجور رمرز ارزها نیز مزیت برعلت شده تا میزان برق مصرفی در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۰ درصد در سطح استان افزایش یابد.

رییس اداره توزیع برق مهاباد اظهار داشت: شهروندانی که از فعالیت غیرمجاز رمرز ارزهای به ویژه در بخش خانگی اطلاع دارند  مراتب به صورت فوری به اداره برق جهت برخورد قانونی گزارش دهند.

زایر از سرمایه گذاری در بخش پنل های خورشیدی حمایت کرد و گفت: با راه اندازی شبکه های برق خورشیدی این اداره به صورت تظمینی برق مازاد بر مصرف با قیمت مصوب از شهروندان خریداری خواهد کرد.

وی همچنین اضافه کرد: در راستای مصرف بهینه برق و طبق دستورالعمل ابلاغی تمام ادارات این شهرستان باید برق خود را از ساعت ۱۱ تا ۱۳:۳۰ تامین کنند و همچنین استفاده از کولر گازی نیز برای اداره های منطقه ممنوع اعلام شده است.

رییس اداره توزیع برق مهاباد بیان کرد: مشترکان برق مصرفی با کاهش حداقل ۱۰% درصد در ساعات اوج بار ضمن برخورداری از پاداش همکاری، می‌‍توانند از خاموشی برق جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: از شهروندان انتظار می رود هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نکنند.

مدیر توزیع برق شهرستان مهاباد اضافه کرد: خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۹۲ هزار و ۳۷۷ مشترک برق است.