سنندج - ایرنا - رییس مرکز بهداشت سنندج گفت: طی سه روز گذشته ۱۴ اکیپ گشت مشترک ستادی از ۲ اداره و ۵۷ واحد صنفی و بازرسان مرکز بهداشت هم در قالب بازدیدهای محیطی از ۴۷۷ واحد تجاری بازدید کردند.

دکتر جهانبخش یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه اقدامات نظارتی برفعالیت اصناف و ادارات ۱۹۰ کیلو گرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف کشف و  با نیابت قضایی ضبط شد.

وی افزود: با هدف کنترل سلامت مواد غذایی آماده،  ۱۶۵ واحد صنفی فعال در این زمینه مورد بازدید قرار گرفته و هفت نمونه مواد غذایی برای تایید سلامت نمونه برداری شد.

رییس مرکز بهداشت سنندج یادآور شد: در این بازدید ها ۲۵ واحد صنفی مختلف اخطاریه ۲۴ ساعته بهداشتی دریافت کرده و یک واحد نیز به علت تخطی از اجرای موازین بهداشتی پلمب شد.

یوسفی همچنین به پیگیری سه مورد شکایات مردمی از صنوف و ۲۱ مورد اخطار صادر شده در گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت در زمینه نظارت بر سلامت نان نانوایی‌های سنندج ۲ مورد نمونه برداری برای کنترل میزان نمک و عدم استفاده از جوش شیرین انجام گرفت.

وی ۴۲ مورد نمونه برداری از آب و انجام ۲۲۸ مورد تست کلر سنجی و همچنین نظارت بر شستشو و گندزدایی مخزن ذخیره ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آب خام فاز دوم تصفیه خانه سنندج را از دیگر فعالیتهای نظارتی بر اقدامات بهبود کیفیت آب شرب سنندج در سه روز گذشته اعلام کرد.

رییس مرکز بهداشت سنندج در زمینه برخورد قانونی با اصناف و مراکز خاطی هم اظهار داشت: در بازدیدهای صورت گرفته در این مدت مقدار ۲ هزار و۷۰۰ بسته پشمک تاریخ گذشته و۱۸۰ کیلو گرم انواع مواد غذایی غیر قابل مصرف کشف و با نیابت قضایی ضبط و پس از سیر مراحل قانونی معدوم خواهد شد.

یوسفی به نمونه گیری ازبیماران مشکوک اشاره کرد و افزود: در سه روز گذشته  از ۲۰۳ شهروند سنندجی در مراکز ۱۶ ساعته سرپایی تست کرونا انجام شده است.

۷۰ هزار و ۷۹۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط  و زنجیره ای تشکیل داده است.