تبریز - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه  بالغ  بر ۲۱۴ هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند، اظهار کرد: حقوق و مستمری پرداختی به بازنشستگان تحت پوشش استان قبل از اجرای متناسب سازی ۴۲۰ میلیارد تومان بود که اکنون به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

جعفر سمساری روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ایده ها در حوزه بازنشستگان و مستمری بگیران، امنیت درآمد، تامین معیشت و حقوق کافی را از جمله مهم ترین کارکردهای سازمان در جهت تکریم و ارتقای منزلت بازنشستگان دانست و اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب در فضای عمومی به منظور ارتقای سلامت روحی و روانی بازنشستگان حائز اهمیت بوده و در این راستا اهتمام همه جانبه و تعامل بین دستگاه های مسوول ضروری است.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی، با تاکید بر ارتقای سلامت و معیشت جامعه بازنشستگی خاطرنشان کرد: مطالبات صنفی از جانب کانون ها به جد دنبال شده و با تدبیر مدیران سازمان و همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی بخش مهمی از این مطالبات پاسخ داده شده است.

سمساری تجلیل و تکریم بازنشستگان را اقدامی در جهت ارتقای منزلت پیشکسوتان دانست و گفت: حضور فعال نهادهای مدنی از جمله کانون های بازنشستگی، موجب بالندگی هر چه بیشتر سازمان است.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان شرقی نیز ، انتقال دانش پنهان پیشکسوتان به نسل‌های آتی را ضروری دانست و گفت: کانون های بازنشستگی بستری مناسب برای انتقال این تجربیات و دانش بوده و امید است با تداوم جشنواره های مشابه ضمن بهره مندی از توان و ظرفیت بازنشستگان، از ایده ها و اندیشه این عزیزان به عنوان مغز متفکر سازمان، در تصمیم سازی ها استفاده شود.

اسماعیل مقدس پور با اشاره به پیشرفت های تکنولوژیکی حوزه درمان، بیماریابی، پایش سلامت و ارتقای سواد سلامت را از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر در حوزه سلامت اعلام و اظهار امیدواری کرد با احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی، شاهد توسعه هر چه بیشتر خدمات درمانی تامین اجتماعی در استان باشیم.