ارومیه – ایرنا – فرماندار چالدران با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۴میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرحهای عمرانی مصوب شده، گفت: این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است.

حسن محمد زاده پنجشنبه شب در  جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان چالدران، اظهار داشت: تخصیص اعتبارات از محل توازن درآمد حاصله از صادرات نفت و گاز، ارزش افزوده و سرمایه استانی است.

وی ادامه داد: اعتبارات ویژه ای نیز از سایر منابع برای اجرای طرحهای بهسازی و آسفالت ریزی راه روستایی، تامین آب شرب روستایی و عشایری، رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار و رفع مشکل فضای آموزشی مصوب خواهد شد.

فرماندار چالدران همچنین از اختصاص  نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای  اجرای تاسیسات فاضلاب این شهرستان و  ماکو به صورت مشترک خبر داد و افزود: در حال حاضر کارهای اجرایی تاسیسات فاضلاب چالدران  آغاز شده است.

محمد زاده در ادامه به مشکل عملیات اجرایی طرح آبیاری تحت فشار در پایین دست سد بابا احمد  اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شده، مشکل اعتباری این سد از محل اعتبارات ملی تامین  شود.

وی پیگیری سدهای خاکی بیک کندی، یخلقان، ارکوین، عباس‌کندی، بهسازی و آسفالت ریزی شاه گلن به طرف مزرعه، ارتقاء محور ارتباطی چالدران به طرف خوی و چایپاره از فرعی به اصلی را یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان عنوان کرد و افزود: تمامی این مطالبات با جدیت کامل پیگیری می‌شود.

شهرستان چالدران یکی از شهرستان‌های محروم کشور در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.