گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه موقت گنبدکاووس بابیان اینکه قطعی برق و آب در فصل گرما موجبات ناراحتی و گلایه مردم شده برلزوم تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر مسوولان برای بهبود شرایط و جلوگیری از قطعی آب و برق تاکید کرد.

حجت الاسلام روح الله رجنی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه گنبدکاووس که به سبب قرمز بودن رنگ کرونایی این شهرستان با جمعیت محدود و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: حق مردم ولایتمدار و نجیب ایران اسلامی که همواره پای انقلاب و آرمان‌های آن ایستاده‌اند، نیست که در گرمای طاقت‌فرسای تابستان و نگرانی از شیوع کرونا، وجود بیمار، کودک و سالمند در خانه، درگیر و نگران قطعی آب و برق شوند.

وی با اشاره به شیوه موج پنجم کرونا در کشور و تلفات بالای آن گفت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون بیش از ۸۶ هزار نفر از مردم کشورمان براثر ابتلا به این بیماری فوت کردند بنابراین همه افراد جامعه باید رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا را جدی بگیرند و رعایت کنند.

حجت الاسلام رجنی به معرفی چند روز پیش رییس جدید قوه قضایی نیز اشاره کرد و با تاکید بر ادامه رویه ۲ ساله و افتخار آمیز حجت الاسلام رییسی در این قوه توسط حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، از رییس جمهوری منتخب خواست همانند ۲ سال سکانداری بر قوه قضاییه در چهار سال مسوولیت پیش روز نیز عملکردی افتخار آمیز برای حل مشکلات جامعه و مردم داشته باشد.

امام جمعه موقت گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت سالروز ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، گفت: زندگی ساده و به‌دور از تجملات و نیز تربیت فرزندان صالح این ۲ بزرگوار باید الگویی برای جوانان ما در ززندگی مشترک باشد.

حجت الاسلام رجنی به فرارسیدن هفته عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بانوان چه در دوران جاهلیت و چه الان که در عصر مدرن قرار داریم به عنوان مظلوم‌ترین قشر شناخته می‌شوند زیرا در قدیم به جرم دختر بودن زنده به‌گور می‌شدند و در عصر کنونی نیز از آنها در قالب فمینیسم، به‌عنوان ابزاری برای تبلیغ اجناس و کالاها استفاده می شود.

وی بابیان اینکه دین مبین اسلامی بالاترین درجات را برای زنان قائل شد و امروز زنان با داشتن عفاف و حجاب و پاکدامنی می‌توانند بهترین و مفیدترین نقش‌ها را در جامعه ایفا کنند، افزود: رعایت حجاب و عفاف صرفا مختص زنان و دختران نیست بلکه همه افراد جامعه باید به این دستور شرعی پایبند باشند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با گرامیداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) نیز گفت: این بزرگوار به عنوان جوان‌ترین امام شیعیان در زمان حیات خویش چند حکمت مانند صبوری در زندگی، تقوای الهی و مدد خواستن از خداوند و دوری از هوای نفس را به مومنان توصیه کرد که هرکس به این حکمت‌ها عمل کند، زندگی موفقی را خواهد داشت.

گنبدکاووس با افزون بر ۳۷۳ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.