همدان- ایرنا- امام جمعه موقت همدان با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه، گفت: انتظار جدی مردم از رییس جمهوری منتخب برای به حداقل رساندن مشکلات، تشکیل دولتی کارآمد، متعهد، تلاشگر، باتقوا و عدالت محور است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام "سیدحسن فاضلیان" در خطبه‌های نماز جمعه این همدان افزود: حل مشکلات جامعه به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و معیشتی، مهم ترین مطالبه مردم از دولت جدید است.

وی اظهار داشت: برهمین اساس رییس جمهوری منتخب باید با تشکیل دولتی کارآمد و مقتدر برای شکوفایی و پیشرفت کشور و تامین رفاه و آسایش مردم اهتمام و تلاش جدی داشته باشد.

وی با تاکید بر تقویت همبستگی در مقابله با دشمنان گفت: دشمنان به خوبی از توان و قدرت نظامی و دفاعی ایران مطلع هستند و می‌دانندکه نمی‌توانند نقشه‌های شوم خود را اجرا کنند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با اشاره به مشکل پیش آمده در زمینه تامین برق مصرفی در کشور، گفت: استفاده درست و مصرف بهینه از انرژی به خصوص برق در شرایط فعلی بسیار مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه پرهیز از اسراف مورد تاکید دین مبین اسلام است، اظهار داشت: صرفه جویی در مصرف باعث کاهش مشکل قطعی برق می‌شود.

حجت الاسلام فاضلیان گفت: افزون بر عامه مردم، مکان‌های تجاری و دستگاه‌های اجرایی نیز باید نسبت به مصرف بهینه برق اقدام کنند و آحاد جامعه را در کاهش مصرف همراهی کنند.

خطیب جمعه موقت همدان همچنین به فرا رسیدن اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: ساده زیستی باید الگویی برای ازدواج در جامعه باشد.

وی گفت: مهمترین وظیفه شیعیان در قبال امامت و پیشوایان دینی شناخت و معرفت نسبت به مقام و جایگاه بلند امامت و ولایت و پیروی از دستورات است.