شاهرود - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه شرق استان سمنان با اجرای طرح‌های بزرگ و زیرساخت های لازم محقق می‌شود و مسوولان باید زمینه را برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، علی اصغر خانی شامگاه جمعه در نشست منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستاها در مسجد جامع میامی، گفت: دولت منتخب و بخش خصوصی مشکلات شرق استان  سمنان را رصد و به اجرای طرح های بزرگ اقدام کنند.

  نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از موضوعات شرق استان نیازمند بازنگری است که انتظار می‌رود مسوولان در این راستا همت بیشتری داشته باشند. 

وی ضمن تبریک انتخاب رئیس جمهور منتخب، تصریح کرد: دولت جدید با مشارکت مردم و مسئولان برای حل مشکلات معیشتی جامعه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم باید یک راهبرد مشخص برای برون رفت از شرایط موجود پیدا کند، تصریح کرد: وزیرانی به مجلس معرفی شوند که علاوه بر هم‌پیمانی، برای پیشبرد برنامه‌های دولت تلاش کنند.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار می‌رود دولت جدید بتواند راهبرد مورد اجماع دولت و مجلس را ارائه کند و با حرکتی هماهنگ امور مختلف را ساماندهی کند.

وی گفت : امیدواریم با انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه و منتخب مردم در دولت سیزدهم فضای کشور به سمت رفع مشکلات مردم حرکت کند.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: قوای سه گانه با مدیران انقلابی باید میدان‌دار خدمت به مردم باشند.

خانی، ضمن تبریک به منتخبان شوراهای اسلامی شهر و روستاها ، تصریح کرد: همه افرادی که در عرصه انتخابات شرکت کردند آبروی خود را برای نظام هزینه کردند.

وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی دوره های قبل منتخبان مردم را برای بهبود وضعیت موجود کمک کنند.

خانی افزود: باید در بدنه روستاها و شهرها ظرفیت سازی شود و سازماندهی و برنامه ریزی در بخش های مختلف مستلزم پیگیری است.

وی گفت: در بودجه ملی به منطقه محروم میامی در سال گذشته حدود ۲ میلیارد تومان تخصیص داده شد که امسال این بودجه به ۹۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین سهم استان سمنان در بودجه روستایی متعلق به شرق استان است.

شهرستان میامی با جمعیتی حدود ۴۰ هزار تن در شرق استان سمنان قرار دارد.