همدان-ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: مجمع شاعران آیینی استان به منظور ارتباط و تعامل بیشتر با مداحان و هم‌افزایی بین شاعران آیینی تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام «محمد هادی نظیری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مجمع شاعران آیینی نیز مستقل شده و یک نفر به عنوان سرپرست مجمع شاعران آیینی انتخاب می شود تا مقدمات شناسایی ظرفیت‌های شعر آئینی استان از جمله شاعران و حتی شاعران گمنامی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند شناسایی و وارد مجموعه شوند تا در نهایت انتخابات مجمع شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه حمایت از شعرای آیینی از اولویت‌های این سازمان است افزود: با انتخاب یک سرپرست و مستقل کردن مجمع شاعران آیینی استان، به دنبال شناسایی ظرفیت های شعر آیینی استان و تشکیل مجمع هستیم.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به جایگاه شعر آیینی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: شعر آیینی در تاریخ اسلام مسیر تاریخ را به نحو انسانیت و بشریت برگرداند و در زمینه نشان دادن جایگاه و منزلت اهل بیت (ع) بسیار اثر گذار بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه معتقدیم نقطه قوت فرهنگی کشور «هیات های مذهبی» هستند و بار این مجموعه‌ها هم بر دوش شعرای آیینی است توصیه کرد: شاعران آیینی باید برای احیای شعر توحیدی و مناجاتیه و معراجیه و گونه های از یاد رفته شعر اهل بیتی همت کنند.

حجت الاسلام نظیری از برپایی نخستین همایش تخصصی شاعران اهل بیت(ع) در راستای تخصصی تر شدن مباحث مربوط به نوحه سرایی خبر داد و عنوان کرد: مهلت فراخوان این همایش تمدید شده است.

وی ادامه داد: به طور کلی چند تشکل میانی وجود دارد که نقش واسط بین مردم و سازمان را ایفا می‌کنند، خانه مداحان و مجمع کانون‌های فرهنگی تبلیغی و هیات حسینی از این جمله تشکل‌ها هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: در سالهای اخیر به دلیل کمرنگ بودن حضور برخی از ظرفیت‌هایی که ارتباط مؤثری با فضای مذهبی و آئینی سازمان تبلیغات اسلامی دارند، تصمیم بر این شد که برخی تشکل‌ها مانند مجموعه خانه مداحان به سه بخش کانون مداحان خواهران، کانون مداحان برادران و مجمع شاعران آئینی تفکیک و به سه مجموعه‌ مستقل تبدیل شود تا ظرفیت‌های هرکدام به طور مناسب و در درون خود آن مجمع فعال شود.

حجت الاسلام نظیری عنوان کرد: در سال گذشته انتخابات کانون مداحان بدون حضور خواهران برگزار شد و اکنون نیز در حال طی کردن فرایند انتخابات کانون مداحان خواهران هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: رفع مشکلات و ضعف‌ها نیازمند پیگیری جدی تر مجموعه تبلیغات اسلامی با همکاری برخی از شعرای آئینی است تا زمینه شکل گیری هرچه بهتر مجمع فراهم شود.

حجت الاسلام نظیری رسانه شعر به عنوان جریان ساز مذهبی در ترویج معارف اسلامی در کنار منبرها و موعظه ها تاثیر زیادی داشته است ادامه داد: پیشگامان این عرصه با رسالت و دغدغه مندی خود در قالب شعرهای آیینی به نیازهای جامعه و مقتضیات زمان خود پاسخ داده اند.