ارومیه- ایرنا- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: هسته‌های جهادی بخشایش با مشارکت علما، روحانیون و ائمه جمعه تشکیل و راهبری شود و برای حل و فصل پرونده‌های مهم تلاش کنند.

ناصر عتباتی روز شنبه در دیدار با ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه، اظهار داشت: باید از تمام ظرفیت ائمه جمعه در استان برای نهادینه کردن فرهنگ سازش در جامعه استفاده کنیم و دعاوی و شکایات مردم را به سمت و سوی سازش و اصلاح ذات البین سوق دهیم.

وی ادامه داد: هدف دستگاه قضایی استان خدمت به مردم بر اساس منویات مقام معظم رهبری است که در سند تحول دستگاه قضایی هم برآن تاکید موکد شده و چهارچوب اصلی آن اعتماد و رضایتمندی مردم است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: ائمه جمعه در این زمینه می‌توانند یاری کننده بسیار خوبی برای دستگاه قضایی استان باشند و برادران اهل تسنن در سال‌های اخیر هم در زمینه سازش بسیار فعال و تاثیر گذار بوده‌اند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه، نیز در این دیدار گفت: مجموعه دستگاه قضایی استان شجاعانه و با قاطعیت در مقابل مجرمان ایستاده‌اند وبا آنها برخورد قانونی می‌کنند.

ماموستا مامد کلشی نژاد افزود: نه تنها نهاد ائمه جمعه بلکه همه مردم از قضات سلیم النفس و شجاع که بدون هیچ گونه تاثیرپذیری با فساد مبارزه می‌کنند و مجرمین را به سزای عملشان می‌رسانند حمایت می‌کنند و در کنار آنها هستند.