سنندج- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: برای آگاه رسانی مردم در ارتباط با مسائل مهمی هم چون کرونا، خشکسالی و کمبود برق باید از ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی دراستان به طور کامل استفاده شود.

به گزارش ایرنا، محمدابراهیم زراعی روز شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اینکه مشکل پیش‌روی کشور و به تبع استان در حال حاضر کرونا، خشکسالی و کمبود برق است، اظهار داشت: وضعیت باثبات ولی شکننده‌ای در زمینه شیوع ویروس کرونا در استان به ویژه در شهرستان‌های سنندج و مریوان شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه دولت تا آخرین لحظه پای کار است، اضافه کرد: همه ما مسوولان و دولتمردان تا زمانی که در حوزه خدمت رسانی قرار داریم به رسالت خود به نحو احسن عمل می‌کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان افزود: استفاده کامل و بهینه از ظرفیت‌های حوزه رسانه به منظور اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفه جویی در مصرف برق از موارد ضروری است.

زارعی یادآور شد: لزومی به پاسخگویی به شایعات بی پایه و اساس وجود ندارد ولی شایعاتی که در افکار عمومی تاثیرگذار خواهد بود به ویژه در حوزه واکسیناسیون کرونا باید توسط متخصصان این عرصه به طور علمی پاسخ داده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه تجمع در مکان‌های بسته هنوز هم خطرناک است،اظهار داشت: مهمانی‌ها، تالارهای عروسی و باشگاه‌های ورزشی خطرناک ترین مراکز انتقال ویروس هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم در این جلسه بر پاسخ به شایعات مختلف ایجاد شده در زمینه واکسیناسیون کرونا در استان تاکید کرد و گفت: خلاقیت در اطلاع رسانی ، انتشار مکرر اخبار و گزارش‌ها و بازنشر مستمر موارد و مسائل بهداشتی از جمله موارد مهم و ضروری است که در دستور کار رسانه‌های استان قرار دارد.

عبیدالله رستمی اضافه کرد: کارگروه تخصصی رسانه با حضور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است که مدیران مسوول رسانه‌های استان‌ها هم در آن عضو هستند و می‌توانند بدون واسطه نظرات و پیشنهادات و مشکلات خود را با معاون مطبوعاتی در میان بگذارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه سیستم اطلاع‌رسانی هم در کشور و هم استان ضعیف است، گفت: در کشور ۵۷ هزار مگاوات برق تولید می شود که امسال رکورد مصرف ۶۶ هزار و ۲۴۵ مگاوات زده شد.

هیوا لهونیان با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار مگاوات کمبود برق در ایران وجود دارد، افزود: برای تامین این میزان برق نیاز به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که این میزان حدود ۲.۳ برابر بودجه عمرانی کشور است.

وی یادآور شد: ادارات را روز پنجشنبه تعطیل کردند تا کمکی به تعادل بخشی مصرف برق شود که برخی از ادارات و مسوولان در استان این مهم را رعایت نکردند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار داشت: هنوز نتوانسته‌ایم با مردم به طور مطلوب ارتباط برقرار کنیم و اطلاع‌ رسانی درستی از کمبود برق و صرفه جویی آنها در مصرف انرژی انجام دهیم.