ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده است که هوای استان تا پایان هفته جاری همانند دو روز گذشته نسبتا خنک و بارانی باقی می‌ماند و حداکثر دما در استان هم از ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر فراتر نخواهد رفت.

به گزارش ایرنا، شهروندان مازندرانی اوایل هفته گذشته دمای ۴۱ درجه سانتی گراد بالای صفر تجربه کردند ، گرمایی که طبق گزارش هواشناسی در چند نقطه استان رکورد چند ساله را شکسته بود ، ولی با این وصف از  چهارشنبه گذشته دمای هوا بتدریج کاهشی شد تا این که امروز شنبه در گرم ترین زمان به ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

هواشناسی مازندران با انتشار جدول هفتگی خود ، شرایط جوی استان را تا پایان هفته جاری صاف تا نیمه ابرای همراه با بارش پراکنده باران و وقوع رعد و برق پیش‌بینی کرده است.
طبق این گزارش ، شرایط جوی استان در روز جاری صاف تا نیمه ابری و از بعد از ظهر با رشد ابر بویژه در ارتفاعات با احتمال رگبار پراکنده باران همراه خواهد بود که بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۳۰ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۰ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، شهروندان استان از روز یکشنبه تا چهارشنبه نیز هوای صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما را تجربه خواهند کرد ، ولی از بعد از ظهر شاهد افزایش ابر ، بویژه در ارتفاعات و غرب استان و احتمال رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده خواهند بود.

بیشینیه دما نیز در این مدت در مناطق غربی بین ۲۹ تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۱ تا ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.
هواشناسی مازندران از خنک‌تر شدن هوای استان در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری خبر داد و اعلام کرد که دمای هوا طی این دو روز در مناطق غربی بین ۲ تا چهار درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲ تا پنج درجه نسبت به قبل از آن کاهش می‌یابد.
شرایط جوی مازندران در دو روز منتهی به آخر هفته نیمه ابری تا ابری همراه  با کاهش نسبی دما ، وزش باد پیش بینی شده است که از بعد از ظهر و شب رگباری و با وقوع رعد و برق پراکنده همراه  می شود. بیشینه دما نیز در این مدت در مناطق غربی بین ۲۷ تا ۲۹ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتگیراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

جدول داه‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین ساعت به ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.

همچنین طبق این جدول بندر امیرآباد با ۳۴ درجه و آلاشت با ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک‌ترین شهرهای مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دریا در ۲ روز آینده موج کوتاه و باد ملایم دارد و برای فعالیت‌های دریایی نیز مناسب است.