زاهدان- ایرنا- بیمارستان سیار۲۷ تختخوابی احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امروز شنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور، استاندار و جمعی از مسوولان این استان در زاهدان افتتاح شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیمارستان سیار احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۲۷ تخت ظرفیت دارد.

علیرضا راشکی ادامه داد: این بیمارستان با ظرفیت ۲۰۰ نفر درمان سرپایی در روز برای کمک به حل مشکل کمبود تخت در بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(ع) و به منظور ارتقای خدمات درمانی به مردم افتتاح شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان بیان کرد: در راستای مبارزه با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تاکنون ۲ میلیون ماسک، سه هزار دوز رمدسیویر، سه هزار لیتر موارد ضد عفونی‌کننده، یکهزارو ۳۰۰ گان پزشکی و ۵۰ هزار کیت تست سریع برای جلوگیری و کنترل ویروس کرونا به این استان ارسال شده همچنین ۲۰ گروه غربالگری جهادی در منطقه تجهیز شده‌اند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن ۷۷۸مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۸هزار و ۶۶۶ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری  افزود با فوت ۲۸مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و  ۸۲۰نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۰۷ بیمار حاد تنفسی و  ۳۸۵مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.