ساری - ایرنا - مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران گفت که پارسال یکهزار و ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مختلف عمرانی به دهیاری های این استان پرداخت شد که این میزان در پند سال اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش ایرنا ، محمدرضا غلامی روز شنبه در جریان تجلیل از دهیاران برتر مازندران افزود : علاوه بر این ، از محل تسهیلات کارا نیز هشت هزار میلیارد ریال برای اجرای چهار هزار و ۴۴۱ طرح اشتغالزایی در روستاهای مازندران پرداخت شده است که با تکمیل و بهره برداری از طرح هایدر دست اقدام، زمینه اشتغال هفت هزار نفر از روستاییان فراهم می شود.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند، اظهار داشـت: از مجموع سه هزار و ۶۰۰ روستای مازندران، ۲ هزار و ۲۲۲ روستا دارای دهیاری هستند.

غلامی بر لزوم استفاده از تجربه دهیاران در راستای بسترسازی مناسب برای توسعه روستاها تاکید کرد و اظهار داشـت : اعضای شورای اسلامی باید با تعامل و همکاری با دهیاران، علاوه بر شناسایی ظرفیت ها، از امکانات موجود نیز به شکل مطلوب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم روستاها با شرکت در انتخابات، نشان داده اند که رویکرد آنان از نگاه قوم و قبیله ای به داشتن تحصیلات و سابقه کاندیدای مورد نظر تغییر یافته است، گفت: روستاییان در این دوره از انتخابات به افرادی رای دادند که از تحصیلات و کارایی بیشتری برخوردار است.

مدیرکل دفتر امور روستایی مازندران همچنین اظهار داشت : ارایه آموزش به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی با هدف بسترسازی مناسب براس دستیابی به توسعه پایدار در مناطق روستایی باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت که طرح اداره روستا در قالب یک سازمان قوی و منسجم و امنتیت شغلی دهیاران در مجلس سیزدهم در دست بررسی است.

غلامرضا شریعتی از افزایش سه برابری میزان اعتبار اشتغالزایی در مناطق روستایی با همت نمایندگان مردم در مجلس سیزدهم در بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: نمایندگان مردم در خانه ملت، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح آبرسانی روستایی تخیص داده اند.

وی با بیان اینکه روستاهای مازندران سالانه پذیرای بخش زیادی از مسافران و گردشگران هستند و این خود ظرفیت بزرگی برای بسترسازی مناسب برای توسعه این مناطق است، گفت: دهیاران باید با تلاش شبانه روزی و بهره گیری اصولی از امکانات موجود، زمینه رشد و توسعه روستاها را فراهم کنند.

شریعتی گفت : پارسال یک میلیون تن قیر برای اجرای طرح هادی در مناطق روستایی کشور تخصیص یافت‌.

در پایان این آیین از ۶ دهیار نمونه به نمایندگی از ۵۸ دهیار برتر مازندران با اهدای هدایایی تجلیل شد.