بجنورد-ایرنا- مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: در بهار سال جاری ۹۰ درصد تماس با شماره ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری این شهر مزاحمت تلفنی بود.

مجید گریوانی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت :امسال ۲۴ هزار و ۱۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ مرکز استان برقرار شده که از این تعداد ۲۳ هزار و ۵۹۶ مورد غیرواقعی و مزاحم تلفنی بود.؟|
وی اضافه کرد : در بهار سال جاری حدود ۵۰۴ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری بجنورد واقعی بود که منجر به عملیات های مختلفی برای کمک به شهروندان این شهر شد.
وی دلیل افزایش مزاحمت های تلفنی را در سال جاری ناشی از قطع برق و تماس های اشتباه شهروندان با این سامانه اعلام کرد و از شهروندان خواست تا در زمان شماره گیری توجه لازم را به شماره سامانه داشته باشند تا موجب مزاحمت تلفنی نشود.
مدیرعامل آتش نشانی شهرداری بجنورد گفت که تماس با آتش نشانی در بهار سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۵ درصد افزایش یافت و از ۲۱ هزار تماس سال قبل به ۲۳ هزار و ۵۹۶ تماس در سال جاری رسید.

افزایش چها برابری حوادث آسانسوز

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: قطعی مکرر برق سبب شده تا  محبوس شدن در آسانسور های واحدهای مسکونی آپارتمانی  مرکز استان نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از چهار برابر افزایش یابد.

گریوانی اظهار داشت: ماموران آتش نشانی در سال جاری به ۱۸۷ مورد حادثه آسانسور اعزام شده اند که قریب به اتفاق آن مربوط به قطعی برق و مربوط به گرفتار شدن در آسانسورها است.

وی افزود: امسال ۳۱۰ مورد حادثه در آتش نشانی بجنورد ثبت شده که ۱۸۷ مورد حادثه آسانسور بوده و قریب به اتفاق حادثه های آسانسور در ۲۰ روز اخیر اتفاق افتاده است.

در شهر شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی  با جمعیت ۲۱۰ هزار نفری  پنج ایستگاهآتش نشانی با ۸۹ نفر نیرو استقرار دارد.