مراغه- ایرنا- فرماندار عجب شیر با اشاره به دشواری های آموزش از راه دور در ایام کرونا گفت: خدمات فرهنگیان شهرستان در این دوران، شایسته تقدیر است.

عادل اصغرپور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش عجب شیر افزود: سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ یکی از سخت ترین سال های آموزش و پرورش بود، زیرا شیوع ویروس کرونا، سیستم های آموزشی را مختل، و همه فعالیت های حضوری را به غیر حضوری تبدیل کرد. 

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه های مختلف آموزش و تربیتی شهرستان و عملکرد قابل قبول آموزش و پرورش عجب شیر گفت: تلاش دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان جای تقدیر و تشکر را دارد. 

وی با بیان اینکه با انجام واکسیناسیون توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، در خصوص نحوه فعالیت های مدارس در سال تحصیلی آینده تصمیم گیری خواهد شد، افزود: باید از همین ابتدا با قدرت برای پروژه مهر برنامه ریزی شود.

اصغرپور با بیان اینکه پایش میزان افراد بی‌سواد باید به‌ طور برنامه‌ریزی‌ شده و هدفمند انجام شود، زیرا آمار به دست آمده دارای خروجی است و می‌توان بر پایه آن، میزان سواد افراد مختلف را مورد بررسی قرار داد، گفت: نبود بانک اطلاعاتی دقیق از بی‌سوادان در شهرستان روند سوادآموزی را سخت کرده است. 

وی با اشاره به این که ارائه آمار و معرفی افراد بی سواد جامعه نقش مهمی در کاهش آمار بی سوادی دارد، افزود: برخی دستگاه های اجرایی مانند کمیته امداد، شبکه بهداشت ،اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی به دلیل نوع وظایف کاری و ارتباط با اقشار هدف در جامعه در کاهش آمار بیسوادی نقش مهمی دارند.