سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر از طرح‌های اولویت‌دار این دانشگاه به زودی با تکمیل تجهیزات بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: یکی از پروژه های اولویت دار دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بیمارستان ۱۵ خرداد شهرستان مهدیشهر است که در مرحله پایانی تجهیز و در روزهای آتی آماده بهره برداری است.

وی گفت: انتظار می رود با هماهنگی دستگاه های مرتبط، هر چه سریع تر بیمارستان ۱۵ خرداد شهرستان مهدیشهر به بهره برداری برسد و این خواسته بحق مردم شهرستان تحقق یابد.

دانایی بیان کرد: بهره برداری از پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان امری بسیار مهم است و برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم در حوزه سلامت، اتمام و بهره برداری با کیفیت و سریع از این دست طرح ها در اولویت برنامه های این دانشگاه است.

وی گفت: بیمارستان ۱۵ خرداد مهدیشهر با زیربنای ۸۶۰۰ متر مربع بنا شده است و با اتمام تجهیز و بهره برداری از این بیمارستان در روزهای آتی، مردم شهرستان مهدیشهر و شهرهای هم‌جوار، دیگر نیازی به مراجعه به مراکز و دیگر شهرها ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این که بهره برداری از پروژه های عمرانی دانشگاه گامی در جهت تامین سلامت مردم است و برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم، اتمام و بهره برداری با کیفیت و سریع از این پروژه ها در اولویت قرار دارد، اضافه کرد: در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور باید همه با هم کمک کنند تا با به روز رسانی تجهیزات و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت، خدمات شایسته به مردم منطقه ارائه شود.

بیمارستان مهدیشهر در سه هکتار زمین و هشت هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا در حال ساخت است و تا زمستان ۹۹ حدود ۶۷ میلیارد تومان برای آن هزینه شد و دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد است. 

عملیات ساخت بیمارستان ۸۵ تختخوابی مهدیشهر درسال ۱۳۸۰ در زمینی به مساحت چهار هکتار با زیربنای حدود یکهزار مترمربع آغاز شد و به دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبارات، ساخت این طرح حوزه بهداشت و درمان با کندی رو به رو شد.