سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۱۴ مرحله واکسن به استان اختصاص یافته و ۶۷ هزار و ۵۵۵ نفر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:  تزریق واکسن برای گروه‌های در معرض خطر در نظر گرفته شده و  تاکنون ۱۳۵ هزار و ۲۸۸ دوز واکسن به استان اختصاص یافته که از این تعداد ۷۹ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی درصد پوشش واکسیناسیون پرسنل بهداشت و درمان را ۹۲ درصد اعلام کرد و افزود: ۵۹ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال استان به عنوان یکی‌ از گروه‌های هدف در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: اکنون افراد بالای ۶۵ سال می‌توانند برای دریافت واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه اینکه شهرهای سنندج، قروه، بیجار، دیواندره و دهگلان بیشترین میزان استقبال دریافت واکسن کرونا را داشته‌اند، تأکید کرد: انتظار داریم شهروندان شهرهای مریوان، سروآباد و بانه هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

قادری یادآور شد: واکسن‌ های اختصاص یافته به استان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

وی اضافه کرد: از تمامی هم استانی‌ها تقاضا می‌شود منتظر تماس تلفنی و یا پیامک مراکز بهداشت برای دعوت به مراکز واکسیناسیون باشند و از مراجعه بدون هماهنگی به مراکز و پایگاه‌های بهداشت و درمان خودداری کنند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز یکشنبه ۲۰ تیر ۵۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و در حال حاضر۱۸۰ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که ۲۸ نفر آنها به دلیل وخامت بیماری در بخش آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون در کردستان یک‌هزار و ۳۸۱ قربانی داشته است.