اردبیل- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: مصرف گاز طبیعی طی سه ماهه نخست سال‌جاری در این استان ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، سردار اسماعیلی روز دوشنبه در این زمینه تشریح کرد: ۷۶۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در مجموع طی سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی استان اردبیل مصرف شده است.

وی افزود: ۳۶۶ میلیون مترمکعب از مجموع گاز مصرف شده در استان اردبیل مربوط به بخش خانگی و صنعتی و ۳۹۶ میلیون مترمکعب نیز مربوط به مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: بخش خانگی و صنعتی با ۶۱ میلیون مترمکعب، کاهش و نیروگاه سیکل ترکیبی با ۱۴۷ میلیون مترمکعب رشد مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی صرفه‌جویی در بخش مصارف خانگی استان اردبیل را چشمگیر دانست و اضافه کرد: با توجه به افزایش روزافزون دمای هوا و مصرف بیش از اندازه برق در کشور، از عموم مشترکان گاز طبیعی درخواست می‌شود با صرفه‌جویی بیشتر و رعایت الگوهای مدیریت انرژی، به تامین پایدار سوخت نیروگاه‌ها کمک کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: مصرف گاز استان اردبیل در سال‌های گذشته با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکان جدید افزایش داشته است و هرسال نیز به میزان مصرف به ویژه در فصل‌های سرد افزوده می‌شود که این مهم باید با ارایه الگوهای بهینه مصرف و فرهنگ‌سازی استفاده ایمن از گاز طبیعی مدیریت شود تا به نحو احسن از فرصت ایجاد شده در راستای تحقق شعار سال جدید بهره گرفته شود.

بیش از ۸۰۰ مشترک جدید گاز طبیعی در سال جاری به جمع مصرف کنندگان اضافه شدند که با احتساب این میزان مشترک جذب شده، تعداد کل مشترکان گاز طبیعی استان اردبیل از بدو تاسیس شرکت تا کنون به بیش از ۵۱۱ هزار مشترک رسیده است و  از این تعداد بیش از ۳۷۴ هزار مشترک در شهرها و افزون بر ۱۳۷ هزار مشترک در روستاها هستند.