شهرری ـ ایرنا ـ فرماندار ویژه ری با اشاره به اتمام مناسب سازی تمامی گلزارهای شهدای شهرری، گفت: وضعیت گلزارهای شهدای شهرستان در بخش‌ها و روستاهای نیز در سال جاری مناسب سازی می شود.

حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان ری، اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ گلزار شهدا در بخش های و روستاهای شهرستان ری وجود دارد که باید ۱۱ گلزار موجود در بخش های را بخشداری ها و ۱۳ گلزار که داخل بقاع متبرکه هستند را اداره اوقاف مناسب سازی کند.

وی با تاکید براینکه تمامی سنگ های قبور شهدا باید بازسازی و نوسازی شوند، عنوان کرد: اداره اوقاف، شهرداری ها و بخشداری ها باید در این زمینه اقدامات لازم از جمله تعویض و بازسازی سنگ را در دستور کار خود قرار دهند.

توکلی با بیان اینکه بودجه مالی برگزاری مناسب های اضطرایی بنیاد شهید باید از سوی شهرداران و بخشدارن تامین شود، بیان داشت: امسال باید ۱۵ درصد به این بودجه از سوی دستگاه ها تامین کننده اضافه شود تا بنیاد شهید در انجام ماموریت هایش به مشکل برنخورد.

وی در ادامه با اشاره به حضور جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ در صحنه منطقه و جبهه مقاومت، بیان داشت: حضور این جوانان نشان می دهد که به رغم تمام تبلیغات دشمنان نظام اسلامی ایران به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کرده است.

توکلی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت در جهت سربلندی ایران اسلامی باید همیشه در جامعه ساری و جاری باشد و در همین حوزه باید هر پنجشنبه خاطرات یکی از شهدای شاخص شهرستان ری در فضای مجازی منتشر شود.

در ادامه این نشست رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با اشاره به اینکه ۱۴۷ شهید والامقام در ۲۴ گلزار شهدای این شهرستان مدفون هستند، گفت: از میان این شهدا ۱۱۲ شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی است و ۳۵ نیز از مدافعان حرم هستند.

حسین نصرالله عنوان کرد: ۹۰ درصد شهدای شهرستان ری در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفون هستند.

وی با بیان اینکه مناسب سازی گلزار شهدای مرکز شهرستان ری(شهرری) به صورت کامل اجرا شده است، افزود: مناسب سازی گلزار شهدای بخش های و شهرهای تابعه شهرستان باقی مانده است که با تمهیدات اندیشیده شده تا پایان سال انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان ری با موضوع بررسی آخرین وضعیت گلزار شهدای شهرستان ری و شهدای گمنام، هماهنگی برگزاری نشست مشاورین امور ایثارگران دستگاه های تابعه و پیگیری آخرین وضعیت راه اندازی اداره حفظ ارزش های دفاع مقدس در شهرستان ری با حضور حسین توکلی کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری، بخشداران و سایر مسئولین در محل فرمانداری ری برگزار شد.