سنندج-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سنندج از رها سازی هفت بهله پرنده شکاری در زیستگاه های این شهرستان خبر داد.

فؤاد مصطفی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج بهله دلیجه و ۲ بهله سارگپه توسط دوستداران محیط زیست در فواصل زمانی مختلف به این اداره تحویل داده شده بودند.

وی اضافه کرد : این پرندگان توسط دامپزشک متخصص اداره مورد معاینه و تیمار پزشکی قرار گرفتند و پس از دو ماه تغذیه، نگهداری و حصول اطمینان از سلامت جسمی این پرندگان در زیستگاه های شهرستان سنندج به دامان طبیعت بازگردانده شدند. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج گفت: این شهرستان دارای تنوع زیستی ویژه ای از جمله گونه های پرندگان شکاری است و این پرندگان نقش مهمی در هرم غذایی و حفظ و پایداری اکوسیستم ها دارند و جمعیت پرندگان، خزندگان، جوندگان، دوزیستان و حتی حشرات را کنترل کرده و از طغیان جمعیت آنها جلوگیری می کنند.

مصطفی نژاد از  شهروندان استان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه پرنده آسیب دیده مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست یا شماره تماس ۱۴۰  اطلاع رسانی کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی وچندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.