همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر یکی از مطالبات مردم این شهرستان است که با توجه به مصوبه قبلی، باید هر چه سریعتر تجهیز و راه‌اندازی شود.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام «احد آزادیخواه» روز دوشنبه در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: پیرو رایزنی‌هایی انجلم شده با اوقاف و امور خیریه استان و شهرستان، مقرر شد دستگاه آنژیوگرافی و تجهیزات این مرکز خریداری شود.

وی ضمن تاکید بر جذب جراح قلب توسط دانشگاه علوم پزشکی همدان و تعامل بیشتر هیات امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان، افزود: با راه‌اندازی اورژانس بیمارستان امام حسین(ع)، مرکز آنژیوگرافی نیز به سرعت تجهیز و شروع به کار خواهد کرد و به عنوان یک کار ماندگار از اوقاف و امور خیریه، خدمات درمانی فوق تخصصی به مردم جنوب استان ارائه خواهد شد.

وی همچنین اقدامات انجام شده اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در بیمارستان امام حسین(ع) در تجهیز تخت‌های مراقبت ویژه، تجهیزات جراحی فک و صورت و دیگر تجهیزات پزشکی را ماندگار و در راستای اجرای نیت واقف بزرگ ملایری شادروان سیف‌الدوله عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به بروز زلزله احتمالی در نهاوند و شهرهای همجوار، احداث اورژانس در جنوب استان را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: پشتیبانی جدی از روند اجرایی اورژانس ملایر داشتیم که با زیربنای سه هزار مترمربع در ۲ طبقه اجرایی شد و در حد و اندازه یک بیمارستان است.

«رشید حیدری‌مقدم» با بیان اینکه اورژانس ملایر در شرایط بحرانی می‌تواند جنوب استان همدان را پوشش دهد، ادامه داد: تمام تلاش ما تکمیل و افتتاح اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) طبق ضرورت است و اینکه خدمات فوق تخصصی در مرکز استان متمرکز نباشد.

وی تاکید کرد: ایجاد مرکز آنژیوگرافی یکی دیگر از دغدغه‌های ما است که با وجود موانع قانونی، با هیات امنای ارزی وزارت بهداشت و درمان وارد عقد قرارداد شدیم و مجوزهای قانونی نیز اخذ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فضای فیزیکی مرکز آنژیوگرافی آماده است و هر چه سریعتر دستگاه آنژیوگرافی، استقرار آن و تجهیزات این مرکز توسط اوقاف و امور خیریه انجام شود، این مرکز به سرعت افتتاح و خدمات فوق تخصصی به مردم در جنوب استان ارایه می‌شود.

حجت الاسلام «رضا حاجی زین‌العابدینی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز قول مساعد داد: دستگاه آنژیوگرافی ملایر و تجهیزات و خدمات جانبی از منابع داخلی اوقاف و امور خیریه با مبالغی که دانشگاه علوم پزشکی همدان توافق کرده، خریداری و مستقر شود.

به گزارش ایرنا؛ بیمارستان امام حسین(ع) ملایر دارای ۱۶۵ تخت فعال است و مجهز به دستگاه ام.آر.آی و سی.تی.سکن، سی.سی.یو و آی.سی.یو و دیگر بخش‌ها با تجهیزات کامل است و بیش از ۶۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف در این بیمارستان مشغول فعالیت هستند.

شهرستان ملایر دارای سه بیمارستان امام حسین(ع)، مهر و تامین اجتماعی دکتر غرضی و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی است.