بندرعباس- ایرنا- به دنبال نشست اخیر استاندار هرمزگان با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و رییس سازمان امور مالیاتی کشور، سهم شهرستان پارسیان از توابع این استان از عوارض آلایندگی منطقه عسلویه ابلاغ شد.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، با پیگیری مقام عالی اجرایی استان در سال ۹۸، کمیسیون مربوطه برگزار شد و طبق قانون و براساس پایش محیط زیست سهم مناطق تحت تاثیراز آلایندگی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی تعیین شد و سازمان برنامه و بودجه آن را برای اجرا ابلاغ کرد اما به دلیل طرح برخی ایرادات از سوی دیوان عدالت اداری، اجرای آن به تأخیر افتاد که با پیگیری های اخیر استاندار هرمزگان، این اشکال قانونی رفع و برای اجرا ابلاغ شد.

استانداران هرمزگان و فارس در سال ۹۸ نیز در ۲ نشست که با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شده بود، موضوع پرداخت سهم عوارض آلایندگی را پیگیری کرده بودند.

استان بوشهر شامل سه شهرستان عسلویه، کنگان و جم در مجموع ۶۴.۳درصد، استان فارس شامل دو شهرستان مهر و لامرد ۲۳.۸درصد و پارسیان هرمزگان ۱۱.۹درصد از سهم عوارض آلایندگی عسلویه را دریافت خواهند کرد.

بر اساس ابلاغ معاون رییس جمهور، با توجه به عدم اعلام تغییر در وضعیت آلایندگی صنایع مستقر در منطقه پارس جنوبی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، مقادیر تعیین شده تا زمان اعلام نسبت های جدید مصوب کمیته، لازم الاجرا خواهد بود.

براساس این گزارش، استانداری هرمزگان همکاری دستگاه قضایی استان هرمزگان در تحقق این مهم را موثر دانسته و از تلاش‌های انجام شده قدردانی کرده است.

فروردین ماه سال ۹۹ نیز استاندار هرمزگان اعلام کرد: طبق ابلاغ سازمان برنامه و بودجه کشور، ۱۱و۹ دهم درصدی از اعتبارهای عوارض آلایندگی عسلویه برای نخستین بار به شهرستان پارسیان استان هرمزگان اختصاص یافت.

به گفته فریدون همتی، این با پیگیری‌های گسترده‌ انجام شده محقق شده و در قبل از سال جاری با سه درصد موافقت شده بود که پس از پیگیری و مکاتبه مجدد افزایش یافت.