۲ مجموعه ورزشی روباز و چمن مصنوعی، بوستان محله اوارشک، آسفالت و روسازی معابر بافت فرسوده محلات فخر داوود و اوارشک، کتابخانه عمومی، پیاده روسازی و مسیر دوچرخه مسکن مهر، باند ورودی و خروجی مجتمع میانراهی شمالی و آسفالت برخی معابر در بینالود از جمله طرحهای افتتاح شده در این مراسم بودند.
علاوه بر آن عملیات اجرایی ۱۰ طرح روبنایی شامل بهسازی و اجرای بخشی از بوستان، ساماندهی آبهای سطحی، سفت کاری ساختمان و دیوار محوطه مدرسه ۶ کلاسه، اصلاح روکش آسفالت معابر، آماده سازی بخشی از محله منظریه و محله بهارستان، دیوار محوطه سازی بوستان خانواده، اجرای روشنایی بخشی از تقاطع های غیرهمسطح، اصلاح و اجرای جدولها و طرج مهندسی تقاطع ها و معابر، مناسب سازی معابر ویژه توانیابان در مجموع با اعتبار ۳۵۴ میلیارد و ۶۱۵ میلیون ریال در این مراسم آغاز شد.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید در این مراسم با بیان اینکه افتتاح این طرحها به بهبود زندگی در شهر جدید بینالود کمک شایانی می کند گفت: فرآیند توسعه بینالود به دلیل دوری از شهر مشهد به کندی صورت گرفته که امید است با سرمایه گذاریهای انجام شده و ایجاد جذابیتهای بیشتر برای سکونت در این شهر، بتوان فرآیند رشد و توسعه این شهر را سرعت بخشید.
حبیب الله طاهرخانی افزود: احداث راه آهن بین مشهد و بینالود زمان بر و مستلزم ایجاد ریل باس، تملک زمین و زیرسازیهای لازم است که در دستور کار شرکت عمران شهر جدید بینالود قرار دارد.
وی ادامه داد: راه اندازی سیستم های حمل و نقل ریلی حداقل جمعیت را نیاز دارد که ایجاد آن با جمعیت هفت هزار نفری شهر جدید بینالود چندان توجیه اقتصادی ندارد اما در کوتاه مدت و تا زمان رسیدن بینالود به جمعیت مورد نظر، با شهرداری مشهد مذاکرات لازم انجام گرفته است تا سیستم جمل و نقل اتوبوس و مینی بوس منظم بین مشهد و بینالود برقرار شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش عمده ای از اراضی شهر جدید بینالود در تملک شرکت عمران نیست که این امر یکی از مهمترین موانع توسعه این شهر به شمار می رود و به دلیل فاصله بیشتر آن با مشهد نسبت به فاصله گلبهار تا مشهد، هزینه های بیشتری از نظر توسعه زیرساختها و ارایه خدمات بر دوش شرکت عمران قرار داده است.
وی گفت: با این حال تلاش می شود تا بتوان با توسعه زیرساختها و خدمات روبنایی جذابیتهای سکونت در شهر بینالود را افزایش داد.