کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان در برهه کنونی دچار رخوت و رکود شده و باید هر چه زودتر برای نجات دانشگاه از این وضعیت تلاش شود.

حمیدرضا تاملی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه آزاد ارستان از زیرساخت‌ها و امکانات بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای برخورداراست که‌ باید در راستای استفاده بهینه از آنها برنامه‌ریزی، تلاش و از این سرمایه بهترین نحو استفاده شود.

وی با اشاره به بازدید اخیرش به همراه پیام نجفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از دانشگاه آزاد اردستان ادامه داد: در حاشیه این بازدید مذاکره‌هایی صورت گرفت که امیدواریم به زودی نتایج آن به ایجاد آبادانی و رونق این دانشگاه منجر شود.

به گفته وی، بر این پایه موضوع تاسیس و ایجاد دوباره رشته پرستاری در دانشگاه آزاد اردستان مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و فراخوان رشته‌های صنعتی مورد نیاز واحدهای تولیدی با حضور رییس دانشگاه آزاداسلامی اصفهان پیگیری شد.

فرماندار اردستان خاطر نشان کرد: در نشست با رییس دانشگاه آزاد اصفهان که حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نمانده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت، بر ضرورت پویایی و تحول در دانشگاه آزاد این شهرستان تاکید و مقرر شد علاوه بر ایجاد دوباره رشته پرستاری، رشته های مورد نیاز بخش صنعت شهرستان از جمله رشته های مکانیک، صنایع متالوژی، برق و تاسیسات در این دانشگاه تاسیس شود.

فرماندار اردستان تاکید کرد: تعامل هر چه بیشتر با واحدها و بنگاه‌های بزرگ تولیدی منطقه در راستای شناسایی، جذب و آموزش نیروهایی که از مسیر دانشگاه قصد ورود به واحدهای تولیدی و ادامه فعالیت را دارند، ضرورت انجام فعالیت‌های اقتصادی دانشگاه محور و موضوع تامین آب دانشگاه آزاد اردستان از دیگر موضوع‌های مطرح شده در نشست با رییس دانشگاه آزاد اصفهان بود.

وی تصریح کرد: سرمایه ارزشمندی اکنون در دانشگاه آزاد اردستان معطل مانده که متعلق به همه مردم شهرستان و از کمیت و کیفیت خیلی خوبی برخوردار است که باید تلاش شود در نخستین فرصت از آن برای رونق، شکوفایی و پویایی دانشگاه بهره گرفت.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان در ۱۸ رشته کاردانی، ۱۲ کارشناسی، ۱۴ کارشناسی ارشد و ۲ رشته دکترا دانشجو پذیرش می‌کند.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.