به گزارش ایرنا از اعلام روز سه شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ علی عبداله پور افزود: با توجه به افزایش دمای هوا و با اشاره به اینکه کارگروه بازدید و تعمیرات تخصصی سیستم تهویه قطارها در تمامی خطوط هفتگانه مترو فعال تر از گذشته هستند که این کارگروه ها با ثبت خطاهای تکراری در سیستم تهویه به منظور مشخص کردن خطاهای واقعی اقدام به بازدید تخصصی سیستم تهویه ۶ رام قطار در مدت ۲۴ ساعت کرده که در مجموع ۹۶ رام قطار در سه نوبت توسط همکاران نت بازدید شد.
وی افزود: خطاهای واقعی مشخص و بعد از اولویت بندی به شرکت واگن سازی تهران اعلام و رفع شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اظهار داشت: باتوجه به سختیها و کاستیهای موجود در پایانه شهید کلاهدوز، موفق شدیم با مساعدت شرکت واگن سازی تهران، کمپرسور ۱۲ تهویه واگن و ۷ قطار ۱۲۴ را در پایانه شهید کلاهدوز تعویض کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری همکارانم، نگهداری و تعمیرات دورهای با مساعدت شرکت واگن سازی تهران خوشبختانه معایب ماندگار سیستم تهویه ناوگان خطوط به خصوص خط چهار تا پایان خردادماه سال جاری صفر شد.
مدیرعامل شرکت مترو تهران در خصوص قطارهای نسل قدیم نیز گفت: این قطارها در ساعات اولیه صبح با سرمایش کمتری کار می کنند و خراب نبوده و برای خنک شدن احتیاج به زمان بیشتری دارند.
عبداله پور تصریح کرد: این موضوع در واگن های جدید بر طرف شده و در حال حاضر خرابی در هیچ کدام از قطارها وجود ندارد.
وی از شهروندان و مسافران خواست در صورت مشاهده خرابی کولر قطارها با ارسال پیام به سامانه پیام کوتاه به شماره ۳۰۰۰۴۲۷۷ خط مورد نظر و شماره واگن را که در بدنه قطار نصب شده؛ اعلام کنند تا در اولین فرصت نسبت به بررسی آن و رفع مشکل اقدام شود.
به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.