به گزارش ایرنا، داریوش امانی روز سهشنبه در نشست مشترک با نمایندگان مردم استانهای اردبیل و گیلان در مجلس، فرمانداران ومسئولان راه شهرستانهای خلخال و تالش اعلام کرد: در صورت ادامه روند کاهش بودجه و اعتبارات سازمان راهداری و تداوم روند تخریب راههای موجود، امکان بروز بحران راه در سال آینده در جادههای ارتباطی کشور وجود دارد.
وی با اشاره به ضرورت تامین اعتبار مورد نیاز راههای موجود و زیر ساختهای ارتباطی در کشور افزود: اگر هماکنون در این زمینه اقدام نکنیم در سالهای آتی میبایست چندین برابر امروز خرج بهسازی این راهها کنیم.
وی اظهار کرد: در حالی که عمر بیشتر راههای کشور بیش از ۲۵ سال بوده و نیاز شدید به روکش و ترمیم آسفالت دارند، اعتبار بخش روکش آسفالت امسال سازمان راهداری بسیار ناچیز بوده و این در حالی است که قیمت یک تن قیر نیز با ۱۰ برابر افزایش به ۷۵ میلیون ریال رسیده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با بیان اینکه در حال حاضر یک سوم راههای اصلی کشور معادل بیش از ۱۰ هزار کیلومتر نیاز به ترمیم و بازسازی دارد، اظهارکرد: با توجه به افزایش قیت تمام شده آسفالت، اعتبارات سالانه منظور شده برای راهداری جوابگوی درصد بسیار پایینی از نیاز اعتباری نیز نیست.
او اظهار کرد: برای بهسازی ۱۰ هزار کیلومتر نیاز به ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است و این درحالی است که پارسال تنها چهار هزار میلیارد تومان برای نگهداری و ترمیم و بهسازی راههای اصلی کشور منظور شد.
او با بیان اینکه وضعیت راههای ارتباطی استان اردبیل در مقایسه با سایر استانهای کشور خاص و با توجه به شرایط جوی نیازمند توجه بییشتر است، اظهار کرد: تامین اعتبار برای تحقق خواسته مردم این استان در بحث بهرهمندی از راه ارتباطی مناسی نیازمند همت نمایندگان مجلس در تنظیم بودجه سال آینده و افزایش اعتبارات بخش راهداری است.
در این نشست که در محل راهدارخانه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم صورت گرفت، نمایندگان مردم خلخال و کوثر و تالش در مجلس، فرمانداران ۲ شهرستان و امام جمعه خلخال ارتقای سطح ایمنی راه های ارتباطی این ۲شهرستان همسایه را از جمله خواستههای به حق مردم اعلام کرده و خواستار توجه به این مهم شدند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در سفری ۲ روزه به استان اردبیل از جاده ها و پروژه های عمرانی شهرستانهای مختلف بازدید کردند.