آبادان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شادگان گفت: بیشتر جرایم مثل سرقت، تیراندازی و نزاع گروهی و درگیری‌ها در شادگان از سوی معتادان رخ می‌دهد که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توانمندسازی در این زمینه گام‌هایی برداشته شود.

 گزارش ایرنا ، رضا کیانی‌راد روز چهارشنبه در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در سرسرای اجتماعات اداره آموزش و پرورش شادگان برگزار شد  بیان کرد: طبق گزارش‌ها و پرونده‌های دریافتی، بیشترین سرقت‌های خرد توسط معتادان صورت می‌گیرد.

وی افزود: اعتیاد زمینه ساز آسیب‌های اجتماعی در شهرستان شادگان است و نهادها و اداره‌های مرتبط برای اصلاح و درمان افراد معتاد و کاهش جرایم گام بردارند.

کیانی‌راد با بیان اینکه مقابله با اعتیاد نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه‌های پرورشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی است ادامه داد: در این راستا نهادها و ادارات شهرستان شادگان باید نهایت همکاری را داشته باشند.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، بررسی ریشه‌های وقوع جرم بسیار حایز اهمیت است که می‌توان با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی به صورت زیربنایی، از وقوع جرایم کاست. 

وی گفت: ارتقای امنیت اجتماعی و بهبود امنیت اقتصادی در شهرستان شادگان به‌عنوان مهمترین اولویت در دستور کار دستگاه قضا است.