سیدجواد حسینی روز چهارشنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان جوین خراسان رضوی افزود: طی تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و دستگاههای دولتی، عمومی، مردمی و خیران تامین حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تبلت دیگر برای سایر دانشآموزان نیازمند تعهد شده است.
وی ادامه داد: حدود ۳۰ درصد دانش آموزان به شبکه ملی ارتباطی هوشمند شامل موبایل و تبلت دسترسی نداشتند که به منظور ارتقای عدالت آموزش دیجیتالی، نظام تعلیم و تربیت، طرح هدایت را تدوین و تصویب کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تامین تبلت برای دانشآموزان نیازمند نه تنها عدالت آموزشی را محقق میکند بلکه بستر آموزش با کیفیت مطلوب را برای همه دانشآموزان فراهم مینماید.
وی با اشاره به ویژگی های آموزش در عصر کرونا افزود: با اینکه هیچ روشی جایگزین آموزش های حضوری نمی شود اما روش آموزش مجازی در دوران کرونا از تعطیلی فرآیند یاددهی و یادگیری جلوگیری کرد.
حسینی ادامه داد: همچنین افزایش مشارکت در نظام تعلیم و تربیت در وضعیت کرونا توسعه چشمگیر یافت و مشارکت معلمان، مدیران، اولیا و جامعه در امر تعلیم و تربیت گسترش بیشتری تجربه کرد.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز گفت: ارتقای کیفیت، توسعه مشارکت و گسترش عدالت از اهداف آرمانی سند تحول بنیادین است که مبنا و زیرساخت توسعه همه جانبه در کشور را فراهم می نماید.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توسعه شاخص عدالت آموزشی در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: هفت گروه دانشآموز با نیازهای ویژه در بیش از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه با به کارگیری بیش از ۲۰ هزار معلم تحت آموزش ویژه قرار دارند.
وی امروز در سفر به شهرستان جوین از پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان بازدید و عملیات اجرایی یک آموزشگاه ابتدایی خیرساز را آغاز کرد.
نقاب، مرکز شهرستان ۵۴ هزار نفری جوین در ۳۰۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.